0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är väll givetvis så att uppståndelsen blev av att hon var ett barn på 11 år, det förstår nog alla?men folk skriker"häng dom högt" utan att veta ett dugg om situationen.det jag menade med att stirra sig blind är ju precis av den orsaken.så om du undrar vad man skall stirra på så är det "orsaken" till att det blev som det blev.
Men det som står om X2000 i den meningen du avser är exakt samma regel som stod tidigare på samma sida. Varför då skriva specifikt om X2000 om just denna regel när den är identisk? Jag tolkar det som att hela stycket handlar om X2000 speciellt som nästa mening är sammanbunden med föregående med en klar referens till denna. Man skulle kunna tänka sig att de vill veta i förväg om obokade resande kommer till just X2000 eftersom de har som regel att inte tillåta några resenärer utan sittplats på X2000.Men det betonar väl bara ytterligare hur virrig SJs information är och hur virriga reglerna är kring prissättning och biljettköp.
Efter att ha sett bilder på 11-åringen så kan jag INTE hålla med om att hon skulle se ut att vara så gammal.
Vad jag kan förstå av SJ:s taxesystem kostar det inget extra att kliva av tåget före den station man har betalt till. Det är annars det intryck man lätt kan få när man försöker sätta sig in i taxesystemet. De verkar kunna ta betalt för allt.
"Observera att det är viktigt att resenär utan biljett alltid kontaktar ombordpersonalen innan ombordstigning."