0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Men ni säger att den bör bryta på pressostaten. Alltså ska jag öka MAX returvärdet då eller? Vad är det som krävs för att HP larm ska gå i stället för pressostaten?
Tycker ni det är safe
HP larm inträffar vid 31 bar. Om den höjer trycket från 28,5 till 31 på 30 sek så blir det larm. Detta skulle kanske kunna hända Herr Rinnan und seiner haubitzer
Mina termostater på elementen stryper inga flöden med mindre än att värmepumpen känner till detta.
Citat från: VP ORAKLET skrivet 01 augusti 2011, 18:18:18HP larm inträffar vid 31 bar. Om den höjer trycket från 28,5 till 31 på 30 sek så blir det larm. Detta skulle kanske kunna hända Herr Rinnan und seiner haubitzer Citat från: David Rinnan skrivet 01 augusti 2011, 18:16:05Mina termostater på elementen stryper inga flöden med mindre än att värmepumpen känner till detta. LINK? Den talar väl inte om något annat för vp annat än att sänka börtempen?
På den bifogade bilden har körningen precis avslutats och därför står det inte längre 70 grader inom parantes på framledningen. Vid körningen är brine in 8 och brine ut 2. Diffen ligger hyfsat konstant på 7 grader på varma sidan under hela körningen. När den är klar ligger topptemp på ca 51-53 och bottentemp på 45-49c.
Citat från: Labold skrivet 01 augusti 2011, 18:20:21Citat från: VP ORAKLET skrivet 01 augusti 2011, 18:18:18HP larm inträffar vid 31 bar. Om den höjer trycket från 28,5 till 31 på 30 sek så blir det larm. Detta skulle kanske kunna hända Herr Rinnan und seiner haubitzer Citat från: David Rinnan skrivet 01 augusti 2011, 18:16:05Mina termostater på elementen stryper inga flöden med mindre än att värmepumpen känner till detta. LINK? Den talar väl inte om något annat för vp annat än att sänka börtempen?Jag kommer inte ihåg vad jag kom fram till i mina tidigare efterforskningar. Den kan ändra börvärde och justera kurvan. Så vitt jag mins. I och för sig är ju inte tanken att reglera sitt system på ett sådant sätt att man enbart förlitar sig på innegivare. Alltså tanken är ju inte att man kommer till en sitts där alla termostater stänger ner. Då är ju något lite felkonfat i systemet. Men. Så vitt jag kan förstå innebär det, i fall det händer, att link kommer ändra kurvan för att undvika att det sker igen. Målet för linken är att löpande skapa en så bra drift som möjligt där rummens individuella behov matchas med en korrekt värmeproduktion.