0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Om denna offset finns...det är ju nästan 5 grader...jag tänker på dina bekymmer som du har/haft....Kan det vara så att det är detta som orsakar problemen. Jag menar, om avluften visar en lägre temp än vad den egentligen är så kommer den väl inte att återvinna maximalt. Den slår väl ifrån vid låg temp som alltså kanske uppnås "för tidigt" (istället för -18 så blir det -13 om felet är linjärt)Tänker kanske fel...mvh
Bara en fråga;"Körde igång Niben"Slår du verkligen av den helt?Ventilation?I min värld så blir det nog bättre att ha den gå hela tiden, den drar inget alls nästan nu på sommaren;291 kwh på de senast 2 månaderna, kollade just.
Apan.Du ska kanske testa med 10% vent och avstäng pump och varmvatten? Sen efter 1 timma kolla om tempen är fortfarande olika? (då hinner inte VV kylas).
Citat från: kamilenski skrivet 18 juli 2011, 22:35:38Apan.Du ska kanske testa med 10% vent och avstäng pump och varmvatten? Sen efter 1 timma kolla om tempen är fortfarande olika? (då hinner inte VV kylas).Apan.Vi har testat själva. Vid en icke VV produktion har BT20 och BT21 läggat nästan samma 20.3 resp 20.2 grader! Både vid 10% vent som 80%!Har du annat, har du problem just där!
Citat från: kamilenski skrivet 19 juli 2011, 07:39:57Citat från: kamilenski skrivet 18 juli 2011, 22:35:38Apan.Du ska kanske testa med 10% vent och avstäng pump och varmvatten? Sen efter 1 timma kolla om tempen är fortfarande olika? (då hinner inte VV kylas).Apan.Vi har testat själva. Vid en icke VV produktion har BT20 och BT21 läggat nästan samma 20.3 resp 20.2 grader! Både vid 10% vent som 80%!Har du annat, har du problem just där!Vad är detta! Ska Apans problem med 750'n äntligen lösas? Thumbsup
kompressorn borde väl prestera lika bra om avluftsgivaren visar 4-5gr fel..??