0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1. Ja2. Ja3. Ja/Ja
Det finns flera som har Nibe Split, den är lite knepig att ställa in men Jonas har gjort en riktigt bra manual till den:http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/bilder/NIBEManual_1_0_0_A.pdfHan kan säkert också ge bra tips på hur man ska optimera grejerna.Men som sagt skadar det inte att ta in fler offerter på fler modeller och jämföra.
Hej P.J.O!Jag har gått från pellets till luft/vatten, har kört i drygt 9mån nu.Jag har som ni skriver en Mitsubishi utedel och en Nibe innedel. Idaxlägget är jag super nöjd med grejerna. Mitt tips är att ni går in under Nibesplitt o läser på så får ni en överblickom hur styrsystemet fungerar o hur jonas har sammlat in all info i "oberoende anvisningar" Mvh/Albin
Citat från: Albin gav upp skrivet 18 juli 2011, 08:14:34Hej P.J.O!Jag har gått från pellets till luft/vatten, har kört i drygt 9mån nu.Jag har som ni skriver en Mitsubishi utedel och en Nibe innedel. Idaxlägget är jag super nöjd med grejerna. Mitt tips är att ni går in under Nibesplitt o läser på så får ni en överblickom hur styrsystemet fungerar o hur jonas har sammlat in all info i "oberoende anvisningar" Mvh/AlbinHej ALBINhar fått reda på att de är en nibe hm270v är de med sådan du har?vet du hur mycket decibel utedelen är på?mvh p.j.o
Hej.Den heter acvm 270, vad det gäller db så är de rätt högljuda av sej.Jag fick min monterat på väggen o det är inte att rekomendera då vibrationer från kompressorn fortplantar sej i grunden/väggen (tegel/betong)Mvh/Albin
Hej Peter.Hur mycket olja gick det innan ni gick över till pellet? Jag förbrukade ca:3000liter/år och bor i skåneland, brukar vara milt här. Huset är från -59-60 byggt av tegel/betong 80+75kvm källare, har fått komplettera radiatorsystemet med några fläktkonvektorer då det var av högtemp. Jag har fått lära mej här på forumet att ju lägre temp pumpen jobbar med ju snålare går den, vid temp runt o ºC ute behöver jag ca:28-30 ºC i radiatorsystemetmed mina konvektorer monterade, har då 22 ºC inne.Mvh/Albin