0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du glömde att den är tystare !Spinner som en katt
Jepp det är den .. Kan vara värt mycket ...För en del Hoppas vi blir ett gäng här med 1230, så vi kan trimma lite --/
Vill också tillägga att 10KW-pumpen har inga problem att ladda 320liters VV-batteritanken i ett skott.
Nu kanske denna fina officiella tråd var tänkt för folk med just en 1230. Men jag chansar lite och blåser in ett inlägg trots att jag bara kör 1215.Jag roade mig med att snabbt ögna igenom manualen för 1230. Och jag kunde därigenom konstatera att 1230 faktiskt har en del extra funktioner som inte finns i 1215. Bland annat:* Möjlighet att tillverka en egen värmekurva med knäckfunktion* Man kan koppla på extra cirkpump för att köra två separata Värmekretsar OCH då faktiskt också styra dessa två kretsar separat med olika inställningar i styrningen.* Datum och tidsinställning vilket också ger för handen att man kan göra natt sänkningar och förinställda extra VV (tveksam nytta av detta men ändå fränt).* Fler temperaturvisningar, exempelvis Hetgastemperatur!* Möjlighet att ställa in när systemet automatiskt ska gå över i sommar respektive vinterläge (man ställer in vid vilken medelutomhustemp), ingen funktion som jag direkt saknar men ändå....!* Effektvakt och visning av strömförbrukning per fas. DET måste vara kul!Vid en första anblick ser det ju ut som en rimligt "hottad" 1215. Dock kan man ju inte direkt påstå att det handlar om någon revolution. En varvtalsstyrd kompressor hade väl tex inte varit för mycket begärt!