0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Har alltså problemet att suggastemp är högre än inkommande brine, jag värmer sjön..
Ja, det heter ju inte sjövärme för inte.
Hei,Monter inverter og kjør VP på 70Hz. Da får du mye mer effekt ut av VP Jeg kjøpte en PID regulator med 4-20mA output signal som regulerer VP varvtall opp/ned etter varmebehovet.Dersom du setter din varmepumpe til varmvann produksjon til 36 °C, så vi varvtallet gå ned, og strømforbruket blir lavere, men COP er konstant Jeg har en VP med scrollkompressor, og må ikke lavere enn 30Hz for opprettholde oljesmøring i kompressoren. PID regulator kjøpte jeg på Ebay til USD40 Det funker kanon med ettermontering av inverter :-)Jeg kjøpte en OMRON V1000 inverter.
Är du säker på att givarna visar rätt temperatur? Jag tycker faktaunderlaget är lite tveksamt som motiv för att börja ändra inställning på expansionsventilen. Vad är det för temperatur efter expansionsventilen under drift ?
Jag kan inte svara men tipsa: kanske dags att starta separat tråd med rättvisande ämnes-rad för just den sista frågan. Så finns det säkert nån expert på sånt som ser det!