0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kanske skall dämpa mig. Gick igenom alla hans (3)inlägg där han redan retat gallfeber på folk.Jag trillade också i fällan :-[
Ja för fan, fortsätt skriv, vi är många som läser, jag skulle inte logga in så ofta om du inte publicerade så mycket tester eller skrev ner dina funderingar. Du är fan en tillgång på detta forum, du har även fått mej ur soffan och kommit igång med flera projekt.Fortsätt håll flaggan högt. Thumbsup
TokJan:Vad gör värmepumpen för nytta?I ditt inlägg #26 ser det ut som om du suger luft utifrån, kyler ner den i förångaren, och sedan värmer upp den i rummet. Då borde väl resultatet vara detsamma som för ett elelement, d v s totalt tillförs rummet samma värmeeffekt som eleffekten till kompressorn?
Fördelen är väl att det bara går åt 1 portpinne på Arduinon.Jag tror det är skillnad på vilket library man skall ha om givarna är DS1820, DS18B20 eller DS18S20.Hur gjorde du för att mappa NTC:n tempresistans mot ADC:s 0-1023?Tabell, spänningsdelare med ett fast motstånd och huvudräkning eller?