0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sittande regering har lovat, och sett till att det blivit fler poliser, och jag misstänker starkt att budgeten inte har utökats i motsvarande omfattning, resultatet av detta blir att poliserna nu måste dra in mer böter för att verksamheten skall gå runt.Att plocka fortkörare är med tanke på ovanstående lika lätt som att stjäla godis från småbarn, och det är just vad polisen just nu sysslar med. Stackars satar.
Undrar om inte 99% av alla män anser sig besitta samma körskicklighet som du tillskriver dig själv. Så även Jag.
Jag svär på att jag körde 100% säkert, trots att jag körde 20 km/h "för fort" - men åkte ändå på böter.Skall det vara så?
Joo Rickard, du har ju redigerat nu, men vet man med sig att man har gjort fel och åker dit, då skall man ta straffet som en man, annars är man ynklig om man inte kan stå för det man gjort. Det är bara att bita i gräset. Jag visste med mig när jag körde med den ostrypta R6:an att det kunde bli cykel till jobbet om jag hade otur, faan man får ju inte köra EU moppe ens om oturen är framme. Hur jag väljer att göra säger jag inte, men jag skulle ta böterna utan gnäll och tacka makten för att de gör ett bra jobb, det har jag lovat mig själv och många andra.
Citat från: Rickard skrivet 05 juni 2011, 22:42:24Jag svär på att jag körde 100% säkert, trots att jag körde 20 km/h "för fort" - men åkte ändå på böter.Skall det vara så?Vem avgör om du körde 100% säkert och vem avgör om det är 100% säkert att köra 20 km/h för fort? Trafikverket sätter upp skyltarna och dom avgör vad som anses vara säkert (ibland avgör även kommunen det). Problemet är att den hastighet som anses vara säker vid strålande solsken och medvind kanske inte är det vid ishalka och dimma. Den dan vi har ett system för att dynamiskt skylta om våra vägar så kan vi börja klaga på skyltningen men så länge som samma skylt ska gälla oavsett väglag och tid på året så är det bara att gilla läget.
Rickard, Om det nu är ok att sänka hastigheten utanför rättshaveristen är det väl också ok att kontrollera den. Annars blir det ju meningslöst. Ni tycks ju ha svårt att hålla hastighetsgränsen på den här platsen, då ska den ju punktmarkeras tills ni lärt er. Att bara sänka farten när en polisbil står på sträckan löser ju inget. Bättre att klämma dit en kamera. Eller att alla helt enkelt accepterar att det är 50 där.
Det finns en miljöaspekt också, över 80km/h ökar förbrukningen kvadratiskt med hastigheten.