0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Var drardu gränsen för vad som är ok att bryta mot lagen?Lite marijuana eller cannabis skadar knappast någon och i så fall brukaren...Vi har lagar för att sätta en gemensam värdegrund that's it!
Tror att alla håller med om att de överordnade "prioriteringarna" är fel. Men lösningen ligger väl inte i att tillåta småbrott...Målet bör väl vara att sätta dit allihop!Ps.Har också cyklat 2 månader. Klockad för 164 km. De ni.
Citat från: 2000 skrivet 05 juni 2011, 21:56:14Tror att alla håller med om att de överordnade "prioriteringarna" är fel. Men lösningen ligger väl inte i att tillåta småbrott...Målet bör väl vara att sätta dit allihop!Ps.Har också cyklat 2 månader. Klockad för 164 km. De ni.tur som f-n att dom missade mig med 2 mil.....hadde nog jag fått smörja upp pedalarmarna med..
Nu måste väl forumägaren ha tittat i barskåpet ... Rainfeldt bedriver skattelotteri med en överbemannad poliskår som hårdföra indrivare. Flertalet stationerade i Piteå, tydligen.Att brorsonen inte tillåts köra drygt 120 km/h på 90 väg är särskilt illa.(Betyder en bra bit över 130km/h utan rabatten. Och finns risken att han somnar i 90 km/h ska han nog fortsätta på cykel...)Småbrottspolisen ska privatiseras med höga ersättningar vid brottsbekämpningen. Och nollvisionen har gjort oss kriminella hela bunten.Ledsen men här har jag har svårt att hålla med. Varken i tillståndsbeskrivningen eller önskvärda åtgärder.Har inte sett en enda bemannad fartkontroll i år. Ser väldigt få poliser på gator och torg. Tycker att vi behöver fartbegränsningar och att de ska följas (och diskuteras). Ser nollvisionen som något bra. Och ärligt talat, en marknadsanpassad brottsbekämpning där det ekonomiska värdet avgör vilka brott som ska klaras upp med stor risk att starka krafter kan påverka hur detta ska göras, är väl inte särskilt genomtänkt.Men HA gillar nog idén...
Målet bör väl vara att sätta dit allihop!
svär över att den lagliga farten på just den sträckan är satt uppåt väggarna för lågt.
Jag kan inte smita från en krognota
Jag svär på att jag körde 100% säkert, trots att jag körde 20 km/h "för fort" - men åkte ändå på böter.Skall det vara så?
Citat från: 2000 skrivet 05 juni 2011, 21:56:14Målet bör väl vara att sätta dit allihop!Det där anser du inte ens själv.Fånigt.
Det skall finnas lagar, och de skall kontrolleras då och då, för att öka efterlevnaden, men att sätta dit allihop skulle i princip innebära att vi alla vore kriminella.Är det så vi vill ha det?
Med ditt sätt att resonera skulle det råda fri fart på alla vägar du anser vara mindre farliga, då villinte jag köra bil längre!Ta straffet som en man och inse att fartgränser finns av en anledning liksom övriga lagar.
Så du brukar inte ha koll på hur vägen är skyltad, du kör som du tycker är bra?Förutsätter det att du vet var exempelvis alla dagis ligger så att man inte kör i 60-70 när det egentligen är 30?
Är det verkligen vanligt med "löjligt" låga hastighetsgränser? Jag är inte ute tillräckligt på vägarna i hela Sverige för att avgöra det. Är det det?