Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Ford C-max grand  (läst 23443 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Ford C-max grand
« Svar #45 skrivet: 30 maj 2011, 11:44:34 »
På tal om nåt annat, när jag kör brukar jag ligga nån deciliter under vad som anges under "blandad körning". Det kräver lite träning, men det går.  Thumbsup

Det är ju ganska enkelt om man bara kör landsväg  >:D
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad T-bird

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 130
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Kan man klaga på att förbrukningen vart för låg,?
SV: Ford C-max grand
« Svar #46 skrivet: 30 maj 2011, 12:20:14 »
På 4,75 meter sitter upp till sju personer bekvämt.
Vi har ägt en Toyota previa Solmodellen med dubbla ACC och sex stolar med armstöd på alla platser. Gick bra med våra fyra barn, om man tar sjusittsiga modellen så kan man ta bort en stol i bak så blir bagaget större för tex en hundbur.
Bra med skjutdörrar på trånga parkeringar och fullstora bekväma stolar som även vuxna kan sitta i längst bak.
http://www.teknikensvarld.se/provkorningar/toyota/previa/index.xml

Och så här kör dom med bilen när man lämnat den på verkstan.



hi snabb fråga bara ..vad drar previan..per mil...blandat och långkörning,vet bara om att då jag köpte min pegga förra x så kollade vi lite på just previa å intrycket jag fick då va att dom va dryga på bränsle...folk som sålde dom pratade om 1.1-1.3 lit per mil

blir det inte en transit eller caravelle så lutar det starkt åt en pegga 807 eller cittra c8 ...
i stot sett samma bil som min gammla 806 buss  fast nyare
tror tom det e samma motor i dom sista 806 som det e i nyare 807 bussarna
våran pegga går på ca 1 lit mil blandad körning,,,å 0,80 långstyr
Runt litern vid blandad körning och 0,85 vid landsväg med manuell låda. Ingen kamrem och partikelfilter som behöver bytas ut och mycket större invändigt. Det tre platserna i rad två erbjuder både i Renault och Peugeot en ganska underlig sittställning för normallånga; golven är höga, stolarna låga och sittdynorna ganska korta. Längst bak störs man förutom av ett inskränkt utrymme för knäna, också av att takhöjden inte är särskilt generös. Undertecknad, som inte mäter stort mer än 175 cm ovanför markytan, får sitta med skulten lätt på sniskan.
Från Teknikens Värld.
http://www.teknikensvarld.se/test_prov/peugeot_1/807/index.xml
Previan väljer man om man inte vill ha några problem med bilen och åker svalt även längst bak mad dubbla AC.
Radhus 2 plan 120 m2 träfasad byggt -84 hälften tvåglasfönster,resten isolerglas direktel elradiatorer frånluftsvärmepump för varmvatten.
Sanyo 123 lvp installerades sep -06
140.9 watt i snitt senaste 8676.5 tim  1222.6 kwt för lvp. 13656 kwt totalförbrukning för huset år2007.Inga elrdiatorer på sedan lvp-monteringen.6pers .Frånluftsvärmepump för varmvatten.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Ford C-max grand
« Svar #47 skrivet: 30 maj 2011, 13:19:02 »
hej ..
har bestämt att blir det inte en caravelle .så fegar jag å fortsätter med pegga...806/807 finns det gott om beg .. faktiskt riktigt trevlig bil
har kört ca 12-13000 mil med våran gammla 96a å största felet e att blockpackningen ha fare en gång...men jag tror jag vet varför...bultarna va väl dragna med 10kg ca...

killen som bytte topppackning  drog på toppen rejält få se om det håller på gammeln...

fördelen e att dom e billiga folk verkar inte tro på dom ..dem jag har skulle jag lätt kunna köpa en gång till bra värme,lättstartad å väldigt trevlig på vägen...
sen att den går lika billigt eller billigare än en 745a eller 855a e väl ingen större nackdel


Utloggad cheetah1

  • Knappast någon
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 910
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
  • Arbetslös energitok
SV: Ford C-max grand
« Svar #48 skrivet: 30 maj 2011, 22:03:52 »
På tal om nåt annat, när jag kör brukar jag ligga nån deciliter under vad som anges under "blandad körning". Det kräver lite träning, men det går.  Thumbsup

Det är ju ganska enkelt om man bara kör landsväg  >:D
Det är det absolut, kör jag bara landsväg kör jag ungefär precis på eller strax under förbrukningen som anges för landsväg.  ;) Jag kör dock ganska blandat, jobbet ligger mitt i stan, och dit är det ett antal mil motorväg och när jag är ute och kör för nöjes skull brukar det bli landsvägar.

Slappnar jag av och ger fan i att köra ekonomiskt däremot så blir det ungefär som ni beskriver.

Hint 1: Bromsarna är ypperliga redskap för att förvandla pengar till värme.
Hint 2: Vet man vad som händer 500 meter framför sig behöver man inte använda ovan nämnda hejdarverktyg.
Hint 3: Står det nåt ivägen, bromsa för tusan.

Bonushint: Motståndet och därtill bränsleförbrukningen ökas på kvadraten av hastigheten, aka ökar man hastigheten lite ökar bränsleförbrukningen mycket.

There you have it, gratistips från er egen Cheetah.  *roflmao*

Angående bilvalet: Ford finns egentligen inte så mycket negativt att säga om, dom har inte japanernas tillförlitlighet eller fransosernas lyxkänsla och komfort, men trots det är det rent allmänt helt okej bilar. Dom är dessutom ganska körglada.
Nibe F2020-8 + Viadrus U22 50 kW (Namnet till trots så är det en vedpanna och inte en kärnreaktor) -> 1500 liter acktankar (750 vid värmepumpsdrift) värmer 112 kvadratmeter boyta till 21-22 grader, plus ca 50 kvadratmeter oisolerad källare till ca 15-18 grader. Byggår 1922, tilläggsisolerad fasad. Beläget i "inre skåne".

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Ford C-max grand
« Svar #49 skrivet: 31 maj 2011, 00:01:30 »
Att köra snålt är relativt enkelt om man inte har brådis. Körde vår Astra kombi från fjällen i vintras. med monterad packline 115 cm breda box ochndubbdäck drog den straxt under 0,6 l/mil. Inte illa för en 12 år gammal bil med 21000 mil på mätaren. Snittade 90 under resan vilket var ganska lagom med tanke på väglag, fartkameror och annan trafik.
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Ford C-max grand
« Svar #50 skrivet: 31 maj 2011, 00:14:56 »
Hej ..
målet e inte att FES köra..vill ha en bil som går att hålla 120-140 i snitt å ska dra 0.6 max
skiter i om den drar 0.45 i 67km i timmen,det är helt ointressant då jag inte ligger å kör i den farten

vi va upp till norge med min gammla 745a års mod 88
4 pers i bilen å fullt med grejer å packning skuffen va smäck full

på vägen hem då ni va i svedala så låg vi på ganska fint mer mot 14 än 100
då vi tankade hadde gammeln tagit ca ..0.8 per mil så att köra snålt handlar inte bara om
hur man kör utan ochså vad man kör....
ta env70 tdi med chipp ....200 disel hp med massor av vrid å dom går nästan på luft..

fast visst farten gör sitt till...

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frågor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
SV: Ford C-max grand
« Svar #51 skrivet: 31 maj 2011, 01:56:18 »
Hej ..
målet e inte att FES köra..vill ha en bil som går att hålla 120-140 i snitt å ska dra 0.6 max
skiter i om den drar 0.45 i 67km i timmen,det är helt ointressant då jag inte ligger å kör i den farten

vi va upp till norge med min gammla 745a års mod 88
4 pers i bilen å fullt med grejer å packning skuffen va smäck full

på vägen hem då ni va i svedala så låg vi på ganska fint mer mot 14 än 100
då vi tankade hadde gammeln tagit ca ..0.8 per mil så att köra snålt handlar inte bara om
hur man kör utan ochså vad man kör....
ta env70 tdi med chipp ....200 disel hp med massor av vrid å dom går nästan på luft..

fast visst farten gör sitt till...

Min forester diesel drar mer på landsväg än blandat
Den är ruggigt kännslig för hög fart. Mitt snitt går från att vara 0,6 till närmare 0,7 på motorväg i 120
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Ford C-max grand
« Svar #52 skrivet: 31 maj 2011, 06:14:36 »
Hej ..
målet e inte att FES köra..vill ha en bil som går att hålla 120-140 i snitt å ska dra 0.6 max
skiter i om den drar 0.45 i 67km i timmen,det är helt ointressant då jag inte ligger å kör i den farten

vi va upp till norge med min gammla 745a års mod 88
4 pers i bilen å fullt med grejer å packning skuffen va smäck full

på vägen hem då ni va i svedala så låg vi på ganska fint mer mot 14 än 100
då vi tankade hadde gammeln tagit ca ..0.8 per mil så att köra snålt handlar inte bara om
hur man kör utan ochså vad man kör....
ta env70 tdi med chipp ....200 disel hp med massor av vrid å dom går nästan på luft..

fast visst farten gör sitt till...

Min forester diesel drar mer på landsväg än blandat
Den är ruggigt kännslig för hög fart. Mitt snitt går från att vara 0,6 till närmare 0,7 på motorväg i 120
4x4

Utloggad torbjorn_forsman

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 2711
  • Karma +5/-1
SV: Ford C-max grand
« Svar #53 skrivet: 31 maj 2011, 10:19:42 »
Visserligen har ju många Toyotamodeller numera kamkedja istället för rem, men den är ingen fördel ur underhållssynpunkt. Kedjan ska bytas någonstans mellan 10000 och 15000 mil, det är alltså ungefär samma bytesintervall som för kamremmar på moderna motorer men det är betydligt dyrare att få jobbet gjort.

Och det är helt klart att hastigheten spelar stor roll för förbrukningen vid landsvägskörning. Om jag jämför "ecodriving" i normala landsvägs- och motorvägshastigheter med att köra på samma sätt men konsekvent hålla 80-85 km/h (kanske lite fortare på enfiliga vajerräckessträckor för att inte vara alltför mycket ivägen), så sjunker förbrukningen med gott och väl 30 % vid den lägre hastigheten!  Och det oberoende av vilken bil man kör - jag har provat det med bl a Ford Focus FFV, Volvo V70 diesel och VW Golf III (1,8 l 66 kW bensinmotor).
Har vårdnad om:
Argo AW22AHL (2 st)
CTC EcoAir 105v3 + EcoEl styrsystem påhängt på gammal Exonom-panna
Foma AW6200
Foma 5600
Thermia Diplomat D6

Inloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat på Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13354
  • Karma +23/-12
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Ford C-max grand
« Svar #54 skrivet: 31 maj 2011, 10:30:45 »
Jag hade en Skoda Octavia 1.9tdi med haldex 4x4 för ett antal år sedan. På den var det en tydlig gräns vid 95km/h. Upp till den hastigheten ökade förbrukningen någorlunda linjärt till ca halvlitern per mil. Körde man fortare så ökade förbrukningen betydligt mer. Efter ett tag chippade jag motorn och då flyttades gränsen upp till ca 115-120km/h, vilket gjorde att man kunde hålla normal motorvägsfart med en förbrukning på runt halvlitern.
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin och luftvärmepump. Förbrukning ca 25MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Ca 75 kvadratmeter är färdigrenoverat och uppvärmt med temporär elpanna. Förbrukning ca 15MWh
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frågor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
SV: Ford C-max grand
« Svar #55 skrivet: 31 maj 2011, 13:21:53 »
mer än 4hjulsdriften är det konfigurationen av motorn som avgör.
Alla moderna bilar borde egentligen ha ett chiptrim där man från kupen kan ställa om motorn efter dess behov för stunden.

Jag tycker detta med hög fart och ökad förbrukning märks mycket mer på dagens snåla och vältrimmade bilar.

Det är grymt imponerande att man kan köra med permanent 4hjulsdrift på en suv-bil i stadstrafik och ligga nere på 0.5 att det sedan kliver upp mot 0,7 på motorvägen är kanske inte så konstigt. Svårt att få det bästa av två världar.

På min förra bil så var förbrukningen mindre på motorvägen i 140 knyck än i stadstrafik.


Jag sitter själv och kollar på att byta bil. Typ kombi. ska bara ha en bil och den ska gå att packa utav bara helvete. då duger inte forester. Beräknar att köra 1500 mil per år och på 3 år så blir det massor med fina pengar när man jämför olika bilars förbrukning. Och större lär skillnaden bli.


Appropå detta. Jag saknar helt erfarenhet av etanol. Hur fungerar det i större bilar. Vad landar förbrukningen på jämfört med bensin?
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Ford C-max grand
« Svar #56 skrivet: 31 maj 2011, 13:52:12 »
hej
etanol = nää värdelöst bilen drar betydligt mer soppa + att den kan späda ut oljan med oförbränd etanol så tätare oljebyten rekomenderas
enda fördelen är skatten ...riktigt låg skatt på etanolbilar

har funderat på att späda ut 50/50 med vanlig 95 å e85 men det har stannat vid en tanke

ska i väg å se om ford släppt ut en motor uppdatering ...dvs mappa om bilen å byta ut programvaran till nyare modell...få se om jag får ner förbrukningen lite

har sett  att dom ekonomi trimmar forden jag har...
misstänker att dom optimerar motorn bättre för bensin ..det roliga va att det ger 13hp +
å bättre vrid i motorn..samt att den förhoppnings vis går lite billigare

bästa e ändå att skatten ligger kvar på samma nivå...LOL

har ochså efterlyst Turbo knapp på nyare bilar..ska va hur lätt som hällst att göra 2 motor program  ett eco program som bara går billigt å ett räcer program där man bara tar ut effekt
 
tycker ochså det e skumt att ingen mappat bilarna så den går svagt/ekonomiskt till  tex 3000rpm å efter det så matar styrsystemet ut max effekt ..ungefär som en gammal saab 900 turbo
lite nervig å köra men...då skulle man kunna ha en bil som lämnar ut 250-300hp på full pung
men ändå går att köra ekonomiskt med till ica ....då man sällan varvar mer än 3000 rpm normalt



Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2055
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC håller måttet
SV: Ford C-max grand
« Svar #57 skrivet: 31 maj 2011, 14:29:58 »
Flexfuel är ointressant ur ekonomisk synvinkel
Suburban gick upp från 1.2 till 1.6-1.7 med etanol
dvs kostnaden blev densamma men man fick tanka oftare
när så miljöeffekterna ifrågasätts finns det inga argument för etanol
annat än att en del motorer går bättre

Diesel med rimlig fordonsskatt är intressant
men då ska man köra många mil
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hål (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Åtta fungerande eldstäder. Årstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år! Ungarna utflugna.

Utloggad Gäst407

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3104
  • Karma +3/-6
SV: Ford C-max grand
« Svar #58 skrivet: 31 maj 2011, 15:05:52 »
Flexfuel är ointressant ur ekonomisk synvinkel
Suburban gick upp från 1.2 till 1.6-1.7 med etanol
dvs kostnaden blev densamma men man fick tanka oftare
när så miljöeffekterna ifrågasätts finns det inga argument för etanol
annat än att en del motorer går bättre

Diesel med rimlig fordonsskatt är intressant
men då ska man köra många mil
hej..
det med många mil behövs ej...
ta en ny c-max disel  lilla modellen..skatte fri i först 5 år pga dem klassas som  miljödisel
sen gissar jag att skatten sen ligger på ca 1200 per år

drivmedel =0.5 rakt av...

jämmför det mot en v70 bensin eller 855a ...
skatt ca 2000kr år
förbrukning ca 1,0 rakt av

kör du då 1500 mil så gör det ca 1500x14kr  litern  21000kr i bränsle kostnad
om diseln drar 50% mindre så spar man in 10500 kr per år bara i bränsle

man kan nästan till stor del betala av ny bilen med besparingen på bränslet....samt att första 5
åren är fri från skatt....säg det gör 5000kr på 5 år...
så på en 5års period spar man in ca 57500kr  1/4 av vad bilen kostar...

exemplet är ju räknat på 1500 mil kör man mer är besparingen större..


Utloggad torbjorn_forsman

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 2711
  • Karma +5/-1
SV: Ford C-max grand
« Svar #59 skrivet: 31 maj 2011, 15:18:04 »
hej
etanol = nää värdelöst bilen drar betydligt mer soppa + att den kan späda ut oljan med oförbränd etanol så tätare oljebyten rekomenderas
enda fördelen är skatten ...riktigt låg skatt på etanolbilar

har funderat på att späda ut 50/50 med vanlig 95 å e85 men det har stannat vid en tanke

ska i väg å se om ford släppt ut en motor uppdatering ...dvs mappa om bilen å byta ut programvaran till nyare modell...få se om jag får ner förbrukningen lite

har sett  att dom ekonomi trimmar forden jag har...
misstänker att dom optimerar motorn bättre för bensin ..det roliga va att det ger 13hp +
å bättre vrid i motorn..samt att den förhoppnings vis går lite billigare

bästa e ändå att skatten ligger kvar på samma nivå...LOL

har ochså efterlyst Turbo knapp på nyare bilar..ska va hur lätt som hällst att göra 2 motor program  ett eco program som bara går billigt å ett räcer program där man bara tar ut effekt
 
tycker ochså det e skumt att ingen mappat bilarna så den går svagt/ekonomiskt till  tex 3000rpm å efter det så matar styrsystemet ut max effekt ..ungefär som en gammal saab 900 turbo
lite nervig å köra men...då skulle man kunna ha en bil som lämnar ut 250-300hp på full pung
men ändå går att köra ekonomiskt med till ica ....då man sällan varvar mer än 3000 rpm normalt




Tätare oljebyten på etanolbilar är något som bara behövs om bilen enbart går i småkörningar så att oljan aldrig kommer upp i arbetstemperatur och bränsle, vatten mm kan kokas bort ur oljan. Mellanoljebytet kan utan vidare ersättas av 2-3 timmars sammanhängande landsvägskörning någon gång i månaden. Om man ska få en bil att gå ekonomiskt på etanol gäller det också att utnyttja det bränslets goda egenskaper - framför allt knackningståligheten vid låga varvtal - maximalt. Växla ner så lite som möjligt, segdra hellre på 5:an så långt det överhuvudtaget går. Jämför man samma FFV-bil på både bensin och etanol så märker man att segdragningsförmågan är mycket bättre på etanol - man kan köra på 5:an genom en rondell med efterföljande uppförsbacke där man på bensin skulle måsta växla ner till 3:an.

Det här med att ekonomi och prestanda skulle vara motsatser till varandra när man programmerar ett motorsystem är historia idag. Det kanske i viss mån stämde för 60-talets grovt tillyxade förgasare men numera är det inga problem att styra bränsletillförsel och tändläge så att vilken motor som helst går så ekonomiskt den kan vid den effekt föraren önskar ta ut för tillfället. Om sedan föraren vill gasa på fullt och köra oekonomiskt så är det hans och inte motortillverkarens problem.

Anledningen till att bränsleförbrukningen kan bli lägre på en chiptrimmad bil än vad den är från fabrik är, att chiptrimmaren inte behöver ta hänsyn till några avgasreningskrav - för hans del räcker det med att lambdaregleringen fungerar på tomgång och vid 2500 varv/min så att kundens bilar klarar besiktningen. Och när man inte behöver bry sig om utsläppen av kväveoxider är det ju frestande att t ex arbeta med tidigare tändlägen eller magrare bränsleblandning än vad biltillverkarna får göra.
Har vårdnad om:
Argo AW22AHL (2 st)
CTC EcoAir 105v3 + EcoEl styrsystem påhängt på gammal Exonom-panna
Foma AW6200
Foma 5600
Thermia Diplomat D6

Vill du annonsera klicka här! Varmvattenberedare från Indol
 


Annonser

Right Block

luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!