0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst i lyxläget tillåts elpatron..? Men jag har spärrat elpatronen, kanske ska kolla och köra den i lyxläget 1 timme/dygn, värmer VV betydligt fortare då än i eko läget..överlägset vintertid..
Aha, lutar åt en stöd luftvärmepump här med...tyvärr kanske man får säga...
Jo men går ju ej att lösa..! Verkar som att denna Najbe 750 blir kvar..! Annars väldigt svårt eftersom huset är byggt utan FTX system och måste ha återvinning på vent, men självklart vill jag ha nåt annat än luftpump..Men ändå det enda jag gillar med luft/luftpump är att det är snabbt att öka temp när det känns svalt inne..som på kvällen vår och höst, och dessa svängningar..Fattar ej vad Nibe pumpen gör av värmen? +7 imorse, och den har gått hela natten med full effekt 1kw, och gradminutrarna på 849, och elpatronen spärrad, och framledningen var 25.9gr igårkväll 21, och även imorse kl 6, inte ökat nånting..! Och 19gr inne..Måste ringa Kylkillen igen, men känns ganska meningslöst..!.och helst när Nibe säger att de skickar räkningen om pumpen är hel..! Och har som inget att jämföra med..Men nu så mycket annat, tomten planeras och hus och garage målas, 3 varv..! Grattis till ett bra val Andreas, tack..
Kompressorn i just vår Nibe verkar ej dra mer än 1kw.
Brukar ha den ställt ekonomi, då varvar kompressorn med 35Hz, och förbrukar 660w,ställde den idag på lyx, då varvar kompressorn i 75Hz och förbrukar 1.41kw...! Trots fläkt hastighet på 50%..