0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur avluftar man tanken?Är det med det röda plastvredet? På min panna är det monterat ett kopparrör på den ventilen, och röret vänder nedåt till golvet, det strilar vatten när jag öppnar den men luft lär ju inte följa med ner...
Nu finns det ny manual (2012-03-08) för EcoHeat300 på CTC:s hemsida. Nya styrningen av tank övre verkar vara med. Visning av temp på mellantanken verkar vara borta. Det framgår dock inte vilken programutgåva den gäller för.
Var hittar man ny mjukvara för uppdatering av sitt system?
Har uppgraderat till 20120229 nu, har inte så stor förbrukning nu så jag hade jätte övertempar på nedre för den där hårt styrda laddningen av nedre.Jag har satt diff övre på 5grader (default) och 0min laddning av nedre.Risvall vad tror du?
Kört 0229 ett dygn nu och vilken skillnad på varmvatten laddningarna!Sen har min shunt kurva blivit mycket jämnare men ctc har inte ändrat något så måste vara något annat som gjort det, får se om det håller i sig.När statistiken börjar så har jag övertemp på undre på grund utav dom låsta laddningarna till nedre.