0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad ar det for skillnad i pris med de olika hvudsakringarna, ar det massor med pengar det ror sig om?
Det har du igen den dagen den går sönder. Händer kanske mindre ofta på "vanliga" cpn samt att den om det händer är "lite" billigare
Citat från: David Rinnan skrivet 15 april 2011, 10:54:39Det har du igen den dagen den går sönder. Händer kanske mindre ofta på "vanliga" cpn samt att den om det händer är "lite" billigare Där "lite" motsvarar ganska precis en nolla till i slutet.
Citat från: David Rinnan skrivet 21 februari 2011, 19:02:39Jag gissar att jag är heltäckande vid 12kw om borrhålet är bra nog och radiatorsystemet tillräckligt låg temp. Så egentligen borde jag ha 16kw.. två borrhål Whoaaa...hold your horses. Vill minnas tidigare tråd där du hade ett beräknat toppeffektbehov på 9kW? Om den siffran innefattar de ev. tillbyggnader du vill göra och tonårsduschar, har jag mycket svårt att se varför du ska ha mer än en 10:a. Lägg extrastålarna på värmeavgivningssystemet och borran istället. Vill du absolut överdimensionera för att vara tillskottsfri under ev. kommande istid, så gå på en 12.Skaffar du en 16kW-pump med det behovet får jag nog dra till med det där med haubits till älgjakten igen...
Jag gissar att jag är heltäckande vid 12kw om borrhålet är bra nog och radiatorsystemet tillräckligt låg temp. Så egentligen borde jag ha 16kw.. två borrhål
Heltäckande vid 12kw hur kan en 16 som ger 13,8 kw vid dut i en optimal process vara 150%