0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jadu, men tyvärr var den dumpad på ÅVC, faan! Beklagar verkligen..! Jag som hade glödkat traktorn! 10ton hade nog gjort susen....Får åka till ÅVC och visa upp kvittot och säga att jag saknar den..!! under hjulet på traktorn..
att köra över en llvp är ju ingen större ekonomiskt kris. Mer intressant att se någon som kör över en flvp eller lvvp eller så. Thumbsup
Ja helt klart..! Då är den en klar kandidat...vad var det för storlek? Jämförbar med Ras 13..?
Får jag köpa en..? står och väger mellan Toshiban..och denna, men vart liite snål..
Står och velar...!! Undrar om det är lönt att chansa och prova denna Nibe pump en bit in i vintern? Men då är det too late om det funkar lika kasst som jag tror..vet..Kanske ska testa och justera in golvvärmeslingorna som nån sa..Men gör inget just nu, blir mot hösten..Niben funkar kalasbra nu..! Thumbsup
Var lite ironisk, kör den endast några timmar på em/kväll..då den höjer VV tempen nån grad..annars är fönsterna på övre plan öppna i ventläge, och dagtid ytterdörrarna mycket öppna..som vi kör den nu förbrukar den ca 2kw/dygn ca..
Citat från: spicata skrivet 19 maj 2011, 21:18:30Nu står det en Fujitsu 12 LEC-N i garaget och väntar på montering, kanske nästa vecka är beskedet.Läste lite snabbt att det finns fläkt läge på den, vilket skulle passa utmärkt för mig som ibland eldar i braskaminen. Den funktionen trodde jag Toshiban var ensam om.Återkommer med lite rapporter om ljudnivå etc. när delarna är på plats.Hej Spicata! Ja som TS Comfort mkt riktigt påpekade i sitt inlägg så finns det också ett antal andra pumpfabrikat som har ett separat inställningsbart fläktläge som kan användas i samband med t.ex kamineldning. Det Toshiba är helt ensamma om är att deras pumpar sköter detta helt automatiskt, dvs om man har fläkthastigheten manuellt inställd på t.ex 3 eller 4 så fortsätter innerdelsfläkten att snurra med samma hastighet och sprida värme från kaminen även när pumpen (utedelen) pga kaminvärmen går ned i off-läge. När kaminen sedermera slocknar och slutar att avge värme så startar pumputedelen upp igen och börjar producera värme när innetempen kommer ned till den inställda innetempen på fjärren.När det gäller Fujitsus LEC-N-pumpar däremot så har jag ivf hittills inte lyckats hitta någonstans i nuvarande befintliga beskrivningar över dessa pumpar att de skulle ha ett inställningsbart separat fläktläge??Får man fråga var har du hittat denna info någonstans?? Mvh Raffen.
Nu står det en Fujitsu 12 LEC-N i garaget och väntar på montering, kanske nästa vecka är beskedet.Läste lite snabbt att det finns fläkt läge på den, vilket skulle passa utmärkt för mig som ibland eldar i braskaminen. Den funktionen trodde jag Toshiban var ensam om.Återkommer med lite rapporter om ljudnivå etc. när delarna är på plats.