0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi hade kallare golv med Nocrian än före, förutom i hallen då, där golvlisterna torkade sönder, hög effekt rakt ned i golvet, kanske inte så optimalt, och vart betydligt varmare i hallen med Nocrian för luften snurrade mycket dåligt, vårt hus var nog världsunikt..!Jag är 2meter lång, och höjden är 2.4m, ligger ni på golvet..?Skitsamma, såg de nya ägarna hade skrotat pumpen och ställt den på släpvagnen med gamla taket från uterummet, eftersom utedelen hängde just ovanför uterummet, och taket var dåligt så åkte nog allt ned, och skulle nog avsluta sin karriär på ÅVC, lite synd med en pump som var 1.5år, men den var sabbad.Men samtidigt lite tidigt, eftersom fjärrvärmen ej är grävd än, men finns ju element kvar.
Citat från: Apan skrivet 29 maj 2011, 18:56:42Vi hade kallare golv med Nocrian än före, förutom i hallen då, där golvlisterna torkade sönder, hög effekt rakt ned i golvet, kanske inte så optimalt, och vart betydligt varmare i hallen med Nocrian för luften snurrade mycket dåligt, vårt hus var nog världsunikt..!Jag är 2meter lång, och höjden är 2.4m, ligger ni på golvet..?Skitsamma, såg de nya ägarna hade skrotat pumpen och ställt den på släpvagnen med gamla taket från uterummet, eftersom utedelen hängde just ovanför uterummet, och taket var dåligt så åkte nog allt ned, och skulle nog avsluta sin karriär på ÅVC, lite synd med en pump som var 1.5år, men den var sabbad.Men samtidigt lite tidigt, eftersom fjärrvärmen ej är grävd än, men finns ju element kvar.Ja har den förre ägaren gjort en så taskig installation så förstår jag de.
Info från manual:" Ställ inte in luftriktningsgallren inom uppvärmningsområdet ( 4-6 ) under flera timmar när nedkylnings- eller torkläget används, vattenånga kan kondensera i närheten av utloppsgallren och vatten kan droppa från inomhusenheten. Om luftriktningsgallren lämnas i uppvärmningsområdet mer än 30min i nedkylnings eller torkläget, kommer de automatiskt att återgå till läget 3"Jag tolkar det som att man själv kan ställa värmen i läge 1, rakt ut, utan att automatiken vill ta över, som i fallet ovan med kylan.Ska testa och återkomma under veckan när saker är på plats.
Haha.. Installationen är gjort lika bra som er, om ej bättre..! Eller går era vingar att ställa rakt ut i värmedrift? Annars har nog er installatör lyckats bättre...Måste se om pumpen ligger kvar på släpen, såg den på promenaden i helgen, annars ska jag ta traktorn och mosa den och lägga ut på tuben..då kanske vinen funkar som den skall.. Fjärrvärme konvert är dyrt, men komforten lär nog ökat mer än priset..
Taget.. Thumbsup, vi får se...
Men dock 0kr/kwh..hade varit kanon som "elpatron", men lär ju gå en hel del av det svarta guldet då..
Citat från: Apan skrivet 30 maj 2011, 13:29:07Haha.. Installationen är gjort lika bra som er, om ej bättre..! Eller går era vingar att ställa rakt ut i värmedrift? Annars har nog er installatör lyckats bättre...Måste se om pumpen ligger kvar på släpen, såg den på promenaden i helgen, annars ska jag ta traktorn och mosa den och lägga ut på tuben..då kanske vinen funkar som den skall.. Fjärrvärme konvert är dyrt, men komforten lär nog ökat mer än priset.. Vänttar jag ochså på att få se Nocrian bli mosad ! studs