0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men vill gärna ha slimmad innedel, har polar detta?Det är just det med avfrostningen som skall vara behovsstyrd, ej som på Nocrian varje 30min, hinner knappt komma igång så börjar det om igen, Ja det låter troligt med större förångare förlänger tiden mellan avfrostningen, jämför med Atlasens gigantiska utedel, avfrostade sällan, och lite frost på lammelerna.Men vill gärna ha slimmad innedel, har polar detta?Jo jag har min super Nibe fläktVVBpanna..den får värma övre plan samt golvvärme i toaletten nere../A
Jadu Raffen har du verkligen tänkt till när du tipsar Apan om att köpa Toshiba som ligger dig så varmt om hjärtat?Jag vågar nästan sätta en slant på att Apan kommer att totalt dissa Toshiban och hitta något på den som inte är bra.....enligt Apan iaf..... //Krister
Citat från: Northkingen skrivet 26 maj 2011, 21:57:00Jadu Raffen har du verkligen tänkt till när du tipsar Apan om att köpa Toshiba som ligger dig så varmt om hjärtat?Jag vågar nästan sätta en slant på att Apan kommer att totalt dissa Toshiban och hitta något på den som inte är bra.....enligt Apan iaf..... //KristerTjenare Krister! Jodå jag är fullt medveten om det du säger här att det finns alltid en risk när det gäller Apan, men den risken får man väl vara beredd att ta tycker jag. Det är väl på det sättet att skulle man av någon anledning inte bli nöjd med en Toshibapump så kan man ju helt enkelt glömma allt vad luftvärmepumpar heter isf anser jag. Mvh Raffen.
Ok jag förstår Tror jag svamlar på ändå.Har själv hyfsat höga förväntningar på saker jag köper. Så även om fuji verkar ha fått till det med sin pump blir det nog toshiba för min del. Tills dom fixar vingen
Hej på erJag skriver av vad som står i manualen ang. vingen och olika sätt att använda den." Luftriktningen ändras inom följande områden varje gång SET knappen trycks in ( 1-2-3-4-5-6 )"Där 1 är alltså rakt ut och 6 är nästan rakt ner."1,2,3 används vid nedkylning/torkning4,5,6 används i uppvärmning."Sedan kommer punkter:"# Justera luftriktningen inom de områden som anges ovan# Den vertikala luftriktningen ställs in automatiskt så som visas i enlighet med den typ av drifts som valts. - I nedkylningsläget/ torkläget : Horisontalt flöde 1 - I uppvärmningsläget : Nedåtriktat läge 6# I läget auto/uppvärmning är luftflödet horisontalt 1 under första minuten när driften startats. Luftriktningen kan inte justeras under den tiden."Jag tolkar det så att om jag använder uppvärmning, så är jag låst vid läge 4-5-6,, men är det så illa? Varför vill man låta varmluften cirkulera i taket? Fujitsu och de flesta andra tillverkarna borde kanske ha räknat på det här och funnit att det är lämpligt med den inställningen?Jag hoppas ändå att jag kan (enligt manualen) trycka på SET och ändra som jag vill själv, oavsett värmning/kylning/torkning.
Jag bor ej i vindtunnel, men varmluft strävar uppåt, varför då trycka den nedåt?