0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
"According to Nature, the south-of-France reactor was originally projected to cost €5bn (£4.2bn, $6.3bn), a figure that seems laughably understated today. Nature cites "unoffical estimates" that put the true projected cost to be in the neighborhood of €15bn (£12.6bn, $18.9bn)."http://www.theregister.co.uk/2010/07/06/iter_funding_grab/Lite felräkning från mig där :-[ , men 150 miljarder räcker väl...
Forat ar inte tankt som uppslagsverk kan jag tycka.Om nagon missar lite i siffrorna ar val inte sa farligt?Det har varit aftonbladsretorik i traden ocksa och det ar bara nagon enstaka som hakar upp sig pa det.Meningen med det har ar val att vadra asikter, med och utan sakfel.Problemen ligger inte har utan i varlden omkring oss. Vi har ingen orsak eller mojlighet att bevisa nagot.Narapa allt ar horsagen.
Citat från: Kapten skrivet 06 maj 2011, 19:17:25Forat ar inte tankt som uppslagsverk kan jag tycka.Om nagon missar lite i siffrorna ar val inte sa farligt?Det har varit aftonbladsretorik i traden ocksa och det ar bara nagon enstaka som hakar upp sig pa det.Meningen med det har ar val att vadra asikter, med och utan sakfel.Problemen ligger inte har utan i varlden omkring oss. Vi har ingen orsak eller mojlighet att bevisa nagot.Narapa allt ar horsagen.inget uppslagsverk men det skall ju inte heller bestå av en massa jorden är platt fakta heller b00kaftonbladet retoriken har väl zibro fått smäll på fingrarna så det räcker Vore även trevligt om du kunde ställa in tangentbordet till ett svensk för att öka läsbarheten.
Citeraaftonbladet retoriken har väl zibro fått smäll på fingrarna så det räcker Det du och ngn till missat om och om igen är att budbäraren, i det här fallet och återupprepade Aftonbladet, inte är problemet..problemet är härdsmältan och kärnkraftskatastrofen i Japan..SvD, DN, Aftonbladet, Expressen osv är ofta intressanta som referens då de återger fakta från en aktuell händelse utan egen journalistisk bearbetning.. de kommer då från ngn internationell eller nationell nyhetsbyrå (TT, Reuter osv.) När man siktar in sig på budbäraren är man ofta väldigt illa ute i sin argumentation.
aftonbladet retoriken har väl zibro fått smäll på fingrarna så det räcker
är ungefär lika korkat som att "framtidssatsa" på en dieselbil idag eftersom diesel är ett BÅDE fossilt OCH ändlig resurs liksom uran.