0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja, men i princip skulle man kunna hävda att utsläpp från kolkraftverk är medicin mot astma och allergier.
Jag har sagt det förr, och säger det igen, att folk dör är inget större problem, vi skall alla dö av något, och det finns sannerligen folk så det räcker.Att vi förstör livsbetingelserna på planeten som sådan är dock allvarligt, detta börjar nu gå upp för allt fler, och då anser jag att vi skall försöka avveckla, eller i vart fall inte bygga ut mer, det energislag som har de mest långsiktiga riskerna för livsbetingelserna på planeten, vilket enligt mitt sätt att se på saken är kärnkraft.
Två anställda vid kärnkraftverket i Fukushima har fått stråldoser som motsvarar den nya japanska maxgränsen på 250 millisievert för män. Dosen är tio gånger större än gränsvärdet är normalt... Akut strålsjuka uppträder vid doser på 1 sievert eller mer, beroende på hur länge exponeringen pågått. 12 sievert utgör en dödlig dos..
Temperaturen i reaktor 3 har stigit dramatiskt de senaste dagarna...
Här tjafsas det vidare ser jag.såg att zibrosc kom med den lysande iden med att vi skulle typ ersätta all kärnkraft i Sverige med solenergi istället, man kan visst få ut 1kwh för 3kr, succé om skattebetalarna står för mellanskillnaden, eg dom pengar som skulle kunna satsas på bra lösningar istället för att kasta pärlor efter svinen. tyskarna är ju lite ökända för sina missriktade bidrag.Sedan i den fortsatta propaganda debatten så har ni ju totalt tappat fokuset på den stora faran, global uppvärmning. Att det dör redan idag kanske 10.000.000 ggr fler pga fossilbränning än av kärnkraft är ju bara det ett argument.... Men konsekvenserna av en global uppvärmning som får till följd att polerna smälter, Golfströmmen stoppas och öknarnas yta tiofaldigas... Då börjar vi snacka katastrof.Sitt ni grabbar o fundera på vad som ev skulle i värsta fall kunna hända efter isttiden om hundratusen år med något av lagringsställena... Under tiden så skall jag berätta för mina barn som definitivt kommer att få uppleva co2 katastrofen ... Varför stoppades det inte i tid.Jag funderar på att visa zibrosc, kaptens o Richards inlägg så att dom förstår att det finns folk som gör allt för att INTE förhindra denna katastrof.Btw, varför skulle skadorna av fossilbränningen vara direkt reversibel?