0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför står i Spec på 750 att kompressor förbrukning är 0.4-2.8kw? Har aldrig sett den komma över 1kw..Varför varvar ej kompressor upp mer än 35Hz när den gör VV?Tillsatsräknaren, räknar den effekt eller timmar?Nån som vet?
...Varför varvar ej kompressor upp mer än 35Hz när den gör VV?...
Men varför anger Nibe att kompressoreffekten är 0.4-2,8kw..? När den Max kommer upp i 1kwh, eller är det när fläkten går på 100%..?
Ja då är det så, hur många procent fläkten står på, kör 50% nu, vart mycket bättre klimat inne nu, annars drog det kallt när den stod på 65%, samt ströp igen tilluftsventilerna till lägsta..
Var här killar från kylfirma som kollade över pumpen och ställde in ventflöde i frånluftsdon, samt ställde pumpen på 65% i frånluft, men inte direkt skönt vid -10, drar svinkallt..! Sänkte vent till 50% och ströp igen tilluftsventilerna, känns ganska onödigt att dra in kalluft i massor vid -10-15, samt att går ej mer tillsats, snarare mindre när man stryper vent..och mycket bättre komfort...
Citat från: Apan skrivet 18 mars 2011, 21:22:44Var här killar från kylfirma som kollade över pumpen och ställde in ventflöde i frånluftsdon, samt ställde pumpen på 65% i frånluft, men inte direkt skönt vid -10, drar svinkallt..! Sänkte vent till 50% och ströp igen tilluftsventilerna, känns ganska onödigt att dra in kalluft i massor vid -10-15, samt att går ej mer tillsats, snarare mindre när man stryper vent..och mycket bättre komfort...Det är ju där man får göra en av kompromisserna i husbygge, själv valde jag FTX då jag hatar kallras/kalldrag, och ev oljud dom jävla friskluftsventilerna släpper in utifrån + luft/Damm.Men då måste man ju ta bort alternativet FLVP, när man planerar värmekälla.....och det e ju också tråkigt.Men ett hus som är knäpptyst innomhus som mitt, känns helt fantastiskt bara där.mvh Jawen
Men ett hus som är knäpptyst innomhus som mitt, känns helt fantastiskt bara där.mvh Jawen