0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Han tuggar på bra Jag tror det är General George Patton?
Citat från: Hansson skrivet 03 mars 2011, 17:07:04Han tuggar på bra Jag tror det är General George Patton?Hanssons avatar kommer från filmen Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben, där George C. Scott spelar General 'Buck' Turgidson.Dr. StrangeloveMen George C. Scott är ju även känd för sin roll som Patton pansargeneralen.//2000
Tror inte trådskaparen har varken eeprombrännare eller kunskaper o göra detta Annars kan man hotswappa in ett eeprom från ett kort som startar och sen byta till det som inte går - o flasha om det, på egen risk
Antingen tror jag han har fått "dåliga" ram minnen ( händer då & då ), eller så tror jag han har kopplat dvd/cd-rom, hårddisk1, hårddisk 2, ev floppy fel på moderkortet.Ev har han då hell er inte ställt in "slave" eller "master" på hårddiskarna.Jag brukar koppla ur allt utom ett ramminne och en hårddisk, och sedan försöka starta om och då förhåppningsvis få "start-pipet" från bios, som drar igång resten.Sen plockar jag i en komponent i taget och startar om efter varje, om det fortfarande fungerar.Mvh Jawen
Citat från: Jawen skrivet 05 mars 2011, 01:08:36Antingen tror jag han har fått "dåliga" ram minnen ( händer då & då ), eller så tror jag han har kopplat dvd/cd-rom, hårddisk1, hårddisk 2, ev floppy fel på moderkortet.Ev har han då hell er inte ställt in "slave" eller "master" på hårddiskarna.Jag brukar koppla ur allt utom ett ramminne och en hårddisk, och sedan försöka starta om och då förhåppningsvis få "start-pipet" från bios, som drar igång resten.Sen plockar jag i en komponent i taget och startar om efter varje, om det fortfarande fungerar.Mvh Jawen Nä inget av dessa fel orsakar det problem som han har. Sitter enheter fel eller inte är rätt inställda så blir felet att den inte hittar bootdisk. Dåliga ramminne ger uppstart men ett antal pip. Grafikkort gör likaså.