Antal personer som röstat: 38
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dock så tycker jag det är konstigt om ingen annan upplever detta ljud/fenomen i sin pump.
Hmm, jag skall kanske vara mer lyhörd nästa gång min är igång och jag är hemma. ;-)Tack för återkopplingen. Alltid bra när man får klart för sig resultatet.Mvh!// Niklas
Ja någon annan måste väl ha detta fenomen också tycker jag. Om ingen annan har det så är det ju konstigt.Igår kväll när jag var ute i garaget och skruvade så hörde jag den avfrosta, utedelen stängdes av, sedan sa det donk från utedelen och sedan SWOOOSCH.MvhFredrikMvhFredrik
Klart, jag skall lyssna efter donk & SWOOOSCH!
DONK = Kompressor stopperSWOOOSCH = 4-veisventil veksler
Fått nåt swoooosch och donk än eller?
Hej på er, ny här från och med idag, har fått en FTXS25 installerad idag och nervös som man är så började jag läsa lite om pumpar EFTER man köpt en. Hittade då denna tråd och blir ju både ledsen och besviken.Jag har nu -4 ute och pumpen går i cykler om 25/5, den är ju helt ny och det finns inte en gnutta is på den och den går så här från början.Ber nu om hjälp vad jag ska göra, ringa till ÅF och säga att den avfrostar för ofta och att något är fel eller ska jag säga något annat?Mvh Alex