Antal personer som röstat: 38
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Bekräftar först bara Dennissons upplevelser.Ang felanmälan!Felanmäl till återförsäljaren i första hand!Felanmäl om att is bildas på insidan av utebatteriet nere i bottentråget!Felanmäl inte ang något annat som tex att avfrostning går för ofta (mycket svårbekräftat problem)Tror att detta samband inte alls är helt klart för fabriken, problem har uppstått på vissa utedelar som gör att isen pressar upp fläktkonsolen så att fläkten tar i och det är därför som det nyare utedelarna har modifieratsmed bättre avfrostning som följd i ren tur.Har själv jobbat hela livet med värmepumpar och skulle aldrig gissat att is nedtill på batteriet kunde skapatätare avfrostningar, men vet nu bättre!Detta problem finns på fler fabrikat men jag har inte orkat att dokumentera detta ännu, kanske nästa år!Tack Dennisson mfl för att ni är observanta!Nettovärmepumpar
Hm, var litt snar i konklusjonen her, har nok ikke forstått den her grafen like vell. Må rett og slett se mer på den, kanskje det er jeg som sover.Den er så full av "akser" og ord som man ikke er kjent med til vanlig. Den er enkel å fatte, når bare man ikke tenker for vanskelig. Beklager at jeg er med på å forvirre, men det er jo et puslespill uten at alle brikker er tilgjengelig.Det må være slik, ved minus 5 -6 så tillater den å kjøre inntill sensor på fordamper -17 ºC. Det jeg har "konkludert" med i sted er direkte feil , men men. Så, hva kan man gjøre da? På en eller annen måte må man få maskinen til å lese varmere temp på fordamper.ELLER:Et annet triks kan være å få utetemperaturføler til å lese en kaldere temp enn virkelig. Får du til å flytte på den så den blir nedkjølt av registeret? Kanskje ta å isolere den fra uteluften, men la den være åpen inn mot registeret. Leser den la oss si 5 grader kaldere enn virkeligheten, må fordamper bli 4 grader kaldere enn "virkelig" for å defroste.Eksempel i vedlagt graf, fordamper vil om det er -5 men tror det er -10 vil den gå til fordamper er -20.
Har flyttet utetempsensor slik at den leser temp fra etter vifte(framsiden). Fungerer mycket bra ned til ca -6 grader, gångtider på 1-3 timmer avhengig av luftfuktighet. Testat i ca 2 måneder. Takk til TUCSONOR.Men, er det kaldere enn -6 er det samme hyppighet på avriming, noen fler forslag?Hvordan fungerer deres daikin pumper nå?
inga problem här än ,det är kyligt -15 och fuktigt och pumpen spinner med ca 2 timmar mellan varje avfrostning undrar hur mycket som det skiljer mellan utanför och innanför i temp Tuscor har du någon aning mvh
Hei tbatbaDiagrammet er et exempel fra tucsonor sist vinter om hvordan unnvika en defrost, vet ikke hvilken maskin det er fra.
Litt tall: Frem til -6 grader, långa gångtider maskinen drar mellom 700-900 wKaldere enn -6, maskinen går i 24/6, trekker opp til 2300 w pga den hyppige avrimingen
Tbatba.Om jeg har forstått kurvene så har 20 modellen sin "eggklokke" grense ved -20 på register. Den har også sin startkurve omlag 3 grader forskjøvet i forhold til mod25&35. Når FTXL35 har flyttet utetemperaturføler til motsatt side av registeret og senket avlest temperautur med omlag 3 grader er styringen mer i linje med 20 modellen, men bare ned til at registerføler leser -12.For å få en mod35 opp å gå bedre må det nok til et inngrep i termistoren slik jeg gjorde på min Coolix.Monters en 200kOhm motstand over termistor, flyttes -12 °C til -20 °C, og 0 tror maskinen er +3 °C.Da blir det faktisk svært likt med mod20 maskinene.Yttetemperaturføler kan flyttes tilbake til fremsiden igjen.