0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
det som ev skulle ha en bra effekt är att man på detta forum har en "svarta listan" över installatörer som inte kan/vill/förstår/orkar göra det man ska som installatör.då kan jag som framtida kund välja bort dessa vi ett anbudsförfarande.//GG
Vem som bar ansvaret framgar val av kontraktet for leverans och installation?Nagot utover det kan kunden inte begara.I och for sig kan man havda att det som sagts och tagits i hand pa ar bindande men idag galler inte de gamla reglerna kanske?
Det finns inga lagkrav på att en tillverkare/importör/leverantör skall ha några kundkontakter. Allt ansvar ligger på ÅF, går ÅF i konkurs så får man vända sig till någon annan ÅF som kanske genom tillverkaren kan erbjuda hjälp, men i princip är man nog skyddslös om ÅF går i konken.Det jag menar är att en ansvarstagande tillverkare erbjuder slutkunderna viss form av support, eller hjälp om ÅF inte kan/vill fixa eventuella problem.
Deras garantier pa sjalva apparaten galler val om det finns nagon importor i landet?