0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
OK Men du köper ju pumpen av mig, eller hur. Då ska du bara tjata på mig om det blir fel. och jag ska prata med Thermia eller IVT eller vad jag nu säljer. Du tycker alltså att det borde rimligtvis vara större chans att det blir bra med Thermia eller IVT då?
Det första jag skrev var vem som har ansvaret juridiskt sett. Och det finns inget frågetecken.
Det är ju installatören som projjar och har gjort systemlösningen så det är ju han som står ansvarig.Däremot så kan man hamna i jobbiga situationer, som jag gjorde några gånger när jag var grön, och sålde och installerade system som andra hade projekterat inte kul när det inte fungerade som det var tänkt och jag stog jävligt ensam då projektören slog ifrån sig och kunden var förbannad...Det slutade med att jag fick fixa till på egen kostnad så kunden blev nöjd, så lärde man sig den läxan...Projektera själv!!Det kan bli jobbiga gränsdragningar också om en firma gjort värmepumpsinstallationen och en annan radiator/golvvärme systemet, som upplagt att skylla på den andra firman.Citat från: Fixaren skrivet 25 februari 2011, 14:53:30Det första jag skrev var vem som har ansvaret juridiskt sett. Och det finns inget frågetecken. Men det är inte alltid så svart eller vitt, om en hustillverkare/konstruktör har tagit fram en spec för värmebehov och det senare visar sig att det inte räcker, vem ska man hänga?Installatören har följt specen och konstruktören säger att han har räknat rätt.