0 medlemmar och 27 gäster tittar på detta ämne.
Samma här...
Men det framgår inte riktigt om du kör Danfoss märkt Link grejer och utan VP integration. Du kanske inte ens har en Thermia VP?Peo
Om du kollar längst ner i mina inlägg så ser du vad jag kör. Systemintegration kan jag inte köra med när det är riktigt kallt eftersom den ballar ur ibland och jag har inte lust att köra på för hög kurva.Trots 2.6.5. Det saknas vissa saker där som t ex att om en termostat inte funkar riktigt ska man kunna se det enkelt.Om man vid nätverkstest kan se hur signalstyrkan är på respektive termostat varför kan man inte ha något liknande i det vanliga gränssnittet, en lista med enheter som visar status som kan påverka kurvan? Listan behöver ju inte uppdateras så ofta, det räcker med en gång i timmen t ex.
Jag ska snart göra ett försök till med systemet, men tänker endast ha 3 termostater mot systemet, resten får gå som "slavar", alltså ej kopplade till Linken utan får reglera självständigt. Hittills har jag haft 8 termostater kopplade mot Linken och övriga 12 har varit oberoende men ställda på 20,5 liksom de som kört mot Linken.Jag har 3 RS till de som ska ingå i Linken, jag sätter dem där det blåser mest, som i vinter från öst och nord, det borde räcka för att kompensera för vindnedkylning.Det borde vara lättare att se vilken termostat triggar upp kurvan då skulle jag tro...
1.06
den första feb (i går) kom senaste version vad jag kan se. Jag har inte testat den http://heating.danfoss.com/PCMPDF/Danfoss%20Link_living_software-versions_VFIDC102.pdfNotera att 2.06 i version på termostater är samma som 1.06 som ofta står på själva termostaten. Vilket innebär att dessa nya funktioner inte fungerar med gamla termostaterna. • During installation in a room with both living connect® and Danfoss LinkTM RS, the user will be prompted to select “Visible” or “Covered” radiators. This only applies if there’s no living connect® with version 2.06 in the room. The existing radiator mode “Trench” will no longer be available and in systems with this setting, it will be changed from “Trench” to “Covered” upon upgrading the software on the Danfoss LinkTM CC.• During installation the user will be prompted to select Moderate or Quick heating control after adding the last living connect® or Danfoss LinkTM RS to the room. This only applies if there’s no living connect® with version 2.06 in the room. In rooms with living connect® 3.04 it only applies if the room has a Danfoss LinkTM RS.• Improved room sensor application.• Improved network test algorithm.• Added set-point functionality, so the user can select whether or not a change to a set-point in economyand/or comfort modes should be saved for next economy/comfort period in the room.• Italian language added.
Då skulle jag inte uppgradera utan att kolla upp först... En Link som _inte_ funkar att uppgradera från 2.6.5 -> 2.6.14 som jag haft är tillverkad 2011-02-16 med hw rev 1.3. Det första man ser när man fått problem är att ist för utetemp visas "--" i displayen. Linken pratar med och ändrar kurvan i VP dock. Men Linken har en massa fel uppfattningar om vad som försiggår i VP. Men det var inget egentligt fel på den linken förutom att den inte kunde hantera protokollförändringarna i nyare mjukvaran. Kör man på version 2.6.5 är allt frid och fröjd...Dock tycker jag ni ska se egentliga problem för att uppgradera. 2.6.5 är stabil och funkar bra.