0 medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Hej Linkägare.Jag har under senaste året följt tråden med stort intresse. Jaghar själv installerat VP strax före nyår och den tuffar på fint tycker jag. Jag har beställt Link och termostater men det är ännu inte installerat. Vilket kanske är bra Jag har ställt frågor till min ÅF ang problemen med linken och enligt honom har Thermia svarat att, de håller på med en uppdatering till Linken som inte är klar ännu. Min ÅF har frågat hur många termostater man skulle kunna ha på ett "rum" i Linken. Han hade inte hittat någon info om det i dokumentationen. Svaret var lite osäkert, det som var lovat från början har i alla fall inte funkat som det ska. Det visar sig att just den biten verkar ha strulat i Linken och att det bl.a är det dom skall fixa med en uppdatering. Kanske kan det vara en del i Era problem.Själv väntar jag på Linken för att adaptrarna till termostaterna var restade. Några veckor till dröjer det, förhoppningsvis kommer uppdateringen innan dess. Om inte kanske man skall avvakta med installationen.... 2 B Continued...../Berri
Hur gammal är din maskin? 48 i retur var max för ett par år sen. Så du inte bryter på det menar jag 55 fram vid +1 har man ju annars inte ens i ett gammalt stenslott från 1800 talet som jag stoppat i maskiner i
hur menar du "den räknade ner integralen"
jag har kört igång med thermia testet. Har inte kollat vad som loggas ännu. Kurvan är 36 och rum 21. Temperaturen inne är mellan 20.5 och 21 grader. Börvärden på termostaterna är i bo-ytorna 21c. TV rummets radiator har hittills aldrig vart igång. Radiatorn är bakom en soffa. Den är ställd på P3. Termostaten sitter nära rören till intilliggande rum vilket kanske påverkar. Här skulle jag i normalfallet då vilja öka bör-värdet på termostaten men det kommer ju då också öka börvärdet på värmepumpen, gissningsvis. I vardagsrummets 3 sammankopplade radiatorer är det nu 2 som går. Termostaterna stryper fortfarande ganska mycket. Systemframledningen har ett delta på mellan 15 och 20k.