0 medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Hur min uppfattning är?Milt uttryckt, Thermia har att göra på programmet som finns i Link. Jag har kört på full automatik ända tills i går, då var den och körde på kurva 49 vid -2 ºC och jag tänkte att nu räcker detså jag stängde av systemintegrationen och kör pumpen manuellt (med schema) men fortfarande med schema för termostaterna, helt annan gång.Är det någon som har nyare programvaruversion än 2.2.105 så tipsa gärna hur få tag i det.Det gick bra till tempen passerat 0-strecket men sen tycker jag att det började överkompensera kraftigt.
Ur installationsanvisningen:"Det går att uppgradera Thermia Link-programvaran. Du kan hämta nya versioner kostnadsfritt på följande adress:www.heating.Thermia.com"Gäller det bara installatörer eftersom jag kommer ingenstans med den adressen eller finns inte alls några nya versioner?
Min Link har en SD Mini kortläsare. SD Mini var väl något som inte tog fart så det kanske kan vara svårt att få tag på dessa minneskort.Fick köpa ett via Amazon från en leverantör i England.Undrar om Thermia / Danfoss sitter med ett antal SD Mini kort som de kan skicka ut till sina ÅF:ar? Annars kan de bli intressant om vi alla skall uppgradera.