0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har vista på en 4 år gammal bärbar är det nån ide att uppgradera om det ens går bryr mig inte i pengarna så länge det rör sig om några hundra.
brorsan köpte det där och det gick alldeles utmärkt att uppgradera 5 datorer.På den sjätte sa det stopp.
Man får bara en produktnyckel när man köper WIN 8 Pro uppgradering för 279:- (jag fick iaf det) och kan således bara uppgradera en dator. Jag provade på en andra dator och efter några timmar stod det att man måste aktivera licensen och att man redan använt produktnyckeln i en annan dator = man måste betala ytterligare 279:- för att aktivera dator nr 2. Behövde inte aktivera licensen i den första datorn.Din bror kommer att ha 4 st WIN 8 maskiner som inte går att uppdatera. Antar att de övriga 4 licenserna stängs av efter en månad eller så. Be din bror klicka på flaggan nere i höra hörnet på det gamla skrivbordet. Förmodligen ett rött kors där. Om jag har fel så vore det bra om din bror kunde förklara hur han gjort så jag också kan fixa till övriga 3 datorer ! I klartext står det att man som individ bara får köpa max 5 st uppgraderingar till det speciella priset. (5x279:- totalt)Jag tycker inte det blev nåt lyft, det tar nu 24 sekunder för WIN 8 tills inloggnings rutan dyker upp jft 19 sekunder med WIN7 Sen blev det nåt problem men nån NVIDIA grafik drivrutin som jag inte kan hitta någon lösning för . En fördel är ju om man går i viloläge, då startar den upp direkt.