0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Heisann!Nic2Det er dette med hoderegning. (Smil!)Kalkulatoren min viser at det blir 12,24Kwh pr. 30 dagers måned, eller 146,88Kwh pr. år.
Lite förvånande att man har en VHS ståendes på standby.Antar den har stått så i kanske 10 år utan att användas och att maskinen är väl 20-30år gammal...här kan det kanske finnas en liten strömtjuv
Ja, om du räknar på att allt är avstängt 24h/dygn, men då behöver man ju inte ha dessa grejer, eller?Jag räknade på en standbytid på 19h/dygn.
I vårt hushåll är det ingen som bor framför teven, skulle den gå fem timmar om dagen så vore det mycket. Jag tittade på mätaren igen, då visade den att 25watt åtgick i standbyläge. Märkligt att det varierar såpass.
Citat från: nic2 skrivet 05 februari 2011, 16:25:14Ja, om du räknar på att allt är avstängt 24h/dygn, men då behöver man ju inte ha dessa grejer, eller?Jag räknade på en standbytid på 19h/dygn.He he, vi postade svar samtidigt, samma sekund.
Citat från: Fattiglapp skrivet 05 februari 2011, 16:36:40I vårt hushåll är det ingen som bor framför teven, skulle den gå fem timmar om dagen så vore det mycket. Jag tittade på mätaren igen, då visade den att 25watt åtgick i standbyläge. Märkligt att det varierar såpass.En sådan där billig elmätare är inte exakt. Ta resultatet med en nypa salt. Speciellt belastningar som inte är resistiva har de problem med.
Nä det skiljde 23min, du kollade nog på Perjohans tid där, så blir det när man börjat tulla på Lördagsölen
Citat från: rabalder skrivet 05 februari 2011, 16:32:15Lite förvånande att man har en VHS ståendes på standby.Antar den har stått så i kanske 10 år utan att användas och att maskinen är väl 20-30år gammal...här kan det kanske finnas en liten strömtjuvHehe, ja men den har ju en tjusig klocka som blinkar fel tid lite stämningsfullt
Jag köpte för ett tag sedan en sådan där elmätare man sätter direkt i uttaget för att jag hade behov av att mäta en viss förbrukning under en period. Nu behövdes inte denna längre så jag satte den i Uttaget där vi har TV,VHS, DVD samt Wii inkopplat.Trots att samtliga apparater var avstängda så förbrukas där 17 watt/h. Nog för att jag redan visste att detta är en klassisk "eltjuv", men helt klart var denna förbrukning betydligt högre än vad jag trodde. Nu skall förlängningssladd med tryckknapp införskaffas