0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja det är sant. Men så kommer det även nya medlemmar samt med tiden kommer nya metoder så om inte diskussionen syns på första sidan så kan detmycket väl vara så att folk sitter på ny förbättrad information som inte framkommer.
Ja det är sant.Men så kommer det även nya medlemmar samt med tiden kommer nya metoder så om inte diskussionen syns på första sidan så kan detmycket väl vara så att folk sitter på ny förbättrad information som inte framkommer. Forum är inte en plats där samtal förs en gång, dåkunde det lika gärna varit färdigskrivna sidor istället för databasbyggt system. -och de forum som är såpass stora där samma frågor kommer regelbundet, de lägger upp färdiga guider som hamnar högst upp, skriven sådan så slipper vi vara dig till besvär.
Jag garanterar att du hittar en tråd som passar dina behov på första sökförsöket.
Citat från: Raptor skrivet 01 februari 2011, 20:46:33Jag garanterar att du hittar en tråd som passar dina behov på första sökförsöket. På stora sidor så gnäller även folk som börjar riva i gamla trådar. Kort och gott så ska ingen skriva något. Google finns ju så...Okej, du garanterat att jag hittar en tråd på första försöket..Försök 1: "justera radiatorer"Resultat: "Sökningen gav inga resultat"Försök 2: "justera element"Resultat: "Sökningen gav inga resultat"Försök 3: "ir termometer"Resultat: "Sökningen gav inga resultat"Försök 4: "ir-termometer"Resultat: "Sökningen gav inga resultat"Försök 5: "radiator"Resultat: 3 sidor... Den första som hade något med det att göra var:http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=39709.0 vilket var koncentrerat på just hans element utifrån hans bilder osv. Inget djupgående generellt.Nästa blev: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=39464.0men de pratar om koppel...Så har bläddrat lite, din garanti brast...-och jag tar samtalet med rörfirman istället så skonas forumet från att få onödigt med inlägg/framstå som aktivt.
Citat från: rallykalle skrivet 01 februari 2011, 21:20:49Citat från: Raptor skrivet 01 februari 2011, 20:46:33Jag garanterar att du hittar en tråd som passar dina behov på första sökförsöket. Om man inte vill hitta så går det tydligen att undvika att hitta. Jag gjorde EN sökning med "ickefackmannamässiga" termer och hittade något intressant.Min sökning så ut så härSök efter: hur stryper man radiatorerPå första plats med 56,3% överenstämmelse hamnade: "termostater... de flesta avråder men?"Känner du igen den tråden? Den är startad av dig "rallykalle" 29.1.2011 18:12:15.Tittar du inte i dina egna trådar?I denna tråd fick du en länk till precis den text som magnus20 citerade hör ovan.Det är precis det här jag menar. Varför ställa samma fråga IGEN när den redan finns besvarad?Nu verkar det ju ändå vara så att jag är helt ensam om att ha den här åsikten och det kan ju tyda på att det är helt ok att starta tråd på tråd om samma sak. Jag ber om ursäkt om jag rört upp dina känslorna rallykalle men som jag skrev är det inte bara riktat mot dig utan mot alla som inte använder sökfunktionen.För oss som inte är insatta så kanske vi inte vet att ordet var 'strypa' när man vill justera in elementen. Kunde lika gärna varit att 'öka'...Jag är aktiv i flertal olika forum med intensivt tempo, under ett års tid har jag rivit huset ner till reglar och återbyggt, och varje liten sak har jag undersöktvia forum. Så ja jag ställer säkert samma frågor om och om igen då tiden går fort och minnet är fyllt med allt från värmesystem, bilar, släktingar som dör, vitvaror, 6 andra byggnader, jobbet osv.Jag har själv drivit forum, jag vet att ett aktivt forum med 3000 trådar är mer värt när man söker sponsorer än ett forum där det är 300 färdigskrivna.- Och ja jag retar mig på att då och då råka ut för dessa som hackar på folk som inte vet allt, som råkar fråga någon vanlig fråga, eller som råkar lyfta gamla samtal.Du kunde antingen ha ignorerat min fråga, eller så kunde du skrivit den länken till min tidigare tråd så hade jag både fått svar och skämts samt bett om ursäkt i skam,istället för skrivit ett otrevligt inlägg för sätta mig på plats och statuera ett exempel som kan skrämma nya användare.(läste detta på förmiddagen/jobbet och blev helt rasande så jag var påväg att åka hem fast många timmar senare har lugnet lagt sig) Men du är trevlig och påpekar att det inte är personligt utan generellt.Jag påpekar att din text var väldigt bra och borde vara klistrad högst i ämneslistan som en guide. All ära till dig för detta.skål
Citat från: Raptor skrivet 01 februari 2011, 20:46:33Jag garanterar att du hittar en tråd som passar dina behov på första sökförsöket. Om man inte vill hitta så går det tydligen att undvika att hitta. Jag gjorde EN sökning med "ickefackmannamässiga" termer och hittade något intressant.Min sökning så ut så härSök efter: hur stryper man radiatorerPå första plats med 56,3% överenstämmelse hamnade: "termostater... de flesta avråder men?"Känner du igen den tråden? Den är startad av dig "rallykalle" 29.1.2011 18:12:15.Tittar du inte i dina egna trådar?I denna tråd fick du en länk till precis den text som magnus20 citerade hör ovan.Det är precis det här jag menar. Varför ställa samma fråga IGEN när den redan finns besvarad?Nu verkar det ju ändå vara så att jag är helt ensam om att ha den här åsikten och det kan ju tyda på att det är helt ok att starta tråd på tråd om samma sak. Jag ber om ursäkt om jag rört upp dina känslorna rallykalle men som jag skrev är det inte bara riktat mot dig utan mot alla som inte använder sökfunktionen.