0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då får vi hoppas din pump fungerar normalt från och med nu. Är den fortfarande tyst? Vi ska tydligen få besök av Nibe som ska utföra en ljudmätning för att fastställa om pumpens oljud ligger utanför normen. Den senaste månaden har vår pump dragit 1100 kWh. Är det normalt? (pumpen driftsatt i november, 175 kvm enplanshus, södra Skåne).
Vilken skillnad det har blivit....från att ha gjort slut på 50kwh per dygn är vi nu nere på 23. Det var 12 grader kallt i morse och då behövde pumpen 0,5kw i tillsats i en knapp timme. Det är enda gången elpatronen har varit i drift sedan efter reparationen och senaste dygnet har medelteperaturen varit -6.
Grattis! Vi befinner oss i samma stadium som du gjorde för några veckor sedan. Dvs, pumpen drar 50 kwh per dygn och låter som ett propellerlplan i grovköket. Vår husleverantör har bett Nibe kontakta oss omgående. Det var två veckor sedan. Vad gör man? Kan man reklamera åbäket direkt till Nibe, eller måste man gå på den schyssta husleverantören som ju i nuläget gör allt han kan?Dvs, hur får man Nibe att ta ansvar för en felaktig produkt?
Hur länge avfrostar era pumpar? Min kan hålla på upp till 2500 s. Vad måste uppfyllas för att avfrostningen skall anses vara avslutad, BT21 = BT16 (Avlft = förångare)?
Bild på fenomenet som uppstod 3 ggr under ett dygns loggning (kl 22, 04 och 16).