0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej. Har gjort noen logger på min pump HE9LKE med avfrostningstid og utblås og ute temp nå som vi i v-värmland har hatt lite kaldt igjen.logg 1. -11 ute 23 på fjärr max utblås 39g da tog avfrosting (9.48 minut blinkande) start av fläkt 12.38min full fläkt 5 16.30minut.logg 2. -11 ute höjd til 27 på fjärr max utblås 44.9g da tog avfrosting (7.20 minut blinkande) start av fläkt 10.05min full fläkt 5 13.20minut.logg 3. -10 ute 27 på fjärr max utblås 48.4g da tog avfrosting (7.20 minut blinkande) start av fläkt 9.57min full fläkt 5 13.28 minut.Innetemp22-23 g. En ser att i logg 1 da utblås var 39g tog avfrostingen längre tid enn da pumpen fikk gå hårdare og produsere mere värme.Vid utblås 48.4 pekade luftriktaren rakt ut. har gjort egen tråd av emnet eftersom det er usikkerher hvordan LKE pumpar funkar.
hm. vi får se hva andre svarar,kan omöligt vara bara min pump som er bra
Hej.Denna mätingen hadde jag luftriktaren rakt ut vid tempene over 50g og då tror jag det er lättare å få någåt högre utblås temp.Det som er viktigare er att pumpen presterade bra og stabilt under hela cykeln, inget opp og ner, men stabilt med hög temp.DEtta var bara ett test på hva pumpen kan orka,nu går den bara på 38-39g og ca halvfart og holder det skapligt varmt i hela huset.
Hej och go kväll.Ska rapportere litt om hur värmepumpen fungerer i dag,der har varit från -4 til +1 i dag nå -2.5.pumpen går på ca 36c i utblåset och ca 3 fläkt, inte frostad av dom senaste 5-6 timmena. Temp inne mellan 22.5 -21c 150kvm på två plan och HE9lke pumpen enaste värmekällan ja spör du meg så synes jag pumpen er rätt bra. Thumbsup men det er klart att jag har bytt fönster til 3glas isolerglas i hela huset och det kan vära positivt för bra värkningsgrad.ja sånn er det.
Hej dalaromeo,ja du må fårstå att du har noe som er feil på lke pumpen kanskje gasbrist,har min innstelld på 5 fläkt men när inte den behövar yta mere så går den på ca 3a.körde en test i går med fläkt 2 og 29 på fjärr då studsade den upp på 57,3c og stusade ner igjen så ordentlig värme gjör den.