0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Kul att se att det är fler än jag som har avslöjat:- styrning som mäter ute och försöker gissa hur det är inne- flytande kondensering- termostater som skall stå helt öppna- cirkulationspumpar som skall gå hela tiden- m.m., m.m.Listan över myter och legender inom energiområdet kan göras lång.
Man skall mäta där man styr och ingen annan stans. Ju bättre isolerade hus vi får,desto mindre påverkas tempen inne av förändringar ute. Vi gör ju allt vi kan för attdet system som huset utgör skall skiljas så mycket som möjligt från vädersystemetpå utsidan väggarna.Mät bara inne och slå stopp i maskin för alla VP som försöker trycka på huset energisom inte efterfrågas. Låt sedan inte VP få starta igen förrän det finns verkligt behov.@VP ORAKLET: Det där med LV pump och varmvatten var inte riktat till mig väl?
Vrför skulle hans trovärdighet sjunka pga det?? Klart han inte säljer ngt som han inte gillar.
@Ville Vessla: Jag vet inte vad jag gjort dig för ont, men arg på mig är du i alla fall. Ibland ärjag lite ironisk, när jag tycker att polletten borde trillat ner för länge sedan. Jag kan också varalite provocerande ibland, då hänger det ofta ihop med att jag själv behöver lära mig något