0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och vart det ligger det fantastiska? Gamla Bosch Ehp 6A/A, har Cop 2.4 vid -18.Och om vingen fortfarande ej går att justera i valfritt läge i värmedrift och 30 min avfrostningar vid några minus..men kanske ny fin innerdel med några coola dioder och innetemp? Behövs nog ganska mycket mer att sticka ut, och hur svårt att kan det vara att programmera denna styrning att få vingen lika snyggt rakt ut som vid kyldrift, när man kör den i läge Heat..? Så kanske pumpen rent skulle fungera som Värmepump och ej Kina Ac..
Om man jämför med konkurenterna, är det bra då? Och är testaren lika färgad som dig? Och lika besatt av Fujitsu så kanske den aldrig avfrostar.. men tyvärr för långt kvar innan den är klar för optimal värmepumpsdrift..och vore kul och veta anledning till att de inte låter kunden välja spjällets inställning..
Northkingen, du har gett Apan en banan! För ingenstans står om det går att rikta luftriktarna horisontellt vid värmedrift så det är inte konstigt om han undrar
2 olika bud, min källa "sitter mitt i L/L-smeten" så jag anser att personen inte skulle fara med lösa rykten.Vi får helt enkelt se i höst vem som hade rätt, men om nu någon på FG ger info via kingen ger det lite konstiga vibbar.
Citat från: Art Deco skrivet 22 januari 2011, 10:12:002 olika bud, min källa "sitter mitt i L/L-smeten" så jag anser att personen inte skulle fara med lösa rykten.Vi får helt enkelt se i höst vem som hade rätt, men om nu någon på FG ger info via kingen ger det lite konstiga vibbar.Tjena Art!Måste bara få fråga vad du menar med "sitter mitt i L/L-smeten"?? Är det någon som jobbar som ingengör åt Fujistu eller är det en återförsäljare eller vad?Sen undrar jag vad du exakt menar med "konstiga vibbar" Jag startade denna tråd pga att jag kollade runt med en del kontakter om en pump till syrran och i samband med det så fick jag nys om att Fujitsu snart skulle släppa en ny pump på Svenska marknaden som skulle vara riktigt vass. Så därför startade jag denna tråd och efterlyste mera info om den och då visade det sig att den håller på och testkör och loggar den kontaktade mig med en massa info. Sen så vill den personen vara anonym pga olika orsaker men han har ABSOLUT INTE på något som helst sätt frågat om jag vill eller kan föra hans info vidare utan jag har frågat om det varit ok att jag lagt ut hans info i denna tråd då jag tycker att det kan vara intresse att folk som frågat/haft åsikter får svar. Men om nu majoriteten av dom som läser denna tråd inte vill att jag skall delge allmänheten av den info jag får så slutar jag skriva det i denna tråd.//Krister
Citat från: Northkingen skrivet 22 januari 2011, 11:44:46Citat från: Art Deco skrivet 22 januari 2011, 10:12:002 olika bud, min källa "sitter mitt i L/L-smeten" så jag anser att personen inte skulle fara med lösa rykten.Vi får helt enkelt se i höst vem som hade rätt, men om nu någon på FG ger info via kingen ger det lite konstiga vibbar.Tjena Art!Måste bara få fråga vad du menar med "sitter mitt i L/L-smeten"?? Är det någon som jobbar som ingengör åt Fujistu eller är det en återförsäljare eller vad?Sen undrar jag vad du exakt menar med "konstiga vibbar" Jag startade denna tråd pga att jag kollade runt med en del kontakter om en pump till syrran och i samband med det så fick jag nys om att Fujitsu snart skulle släppa en ny pump på Svenska marknaden som skulle vara riktigt vass. Så därför startade jag denna tråd och efterlyste mera info om den och då visade det sig att den håller på och testkör och loggar den kontaktade mig med en massa info. Sen så vill den personen vara anonym pga olika orsaker men han har ABSOLUT INTE på något som helst sätt frågat om jag vill eller kan föra hans info vidare utan jag har frågat om det varit ok att jag lagt ut hans info i denna tråd då jag tycker att det kan vara intresse att folk som frågat/haft åsikter får svar. Men om nu majoriteten av dom som läser denna tråd inte vill att jag skall delge allmänheten av den info jag får så slutar jag skriva det i denna tråd.//KristerNej kingen, jag kritiserar inte dig alls, helt naturligt att du är nyfiken.Precis som du, så vill jag inte avslöja min källa, mer än att personen arbetar i branschen och har unik insyn. Det som jag hajade till på var texten i din senaste tråd som du klippt in som löd: Var han har informationen ifrån är för mig en gåta eftersom det är jag som ansvarar för just denna kommunikation med tillverkaren. Uppföljaren till Nocria skall enligt planen komma i Oktober. Då blir det naturligt att jag kände lite vibbar, utan att behöva gå in på detaljerna här