0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej ! De efterföljande dagarna med temp -1 +2 steg förbrukningen 70-76 kw sedan vid -7,4blev 80kw. En snabb koll nu på morgonen -17 Grader ,kompressor 1,2,3 tuffar på samt tillägg steg 1 är på ,det blir högförbrukning idag ,avläser kl 20 på kvällen . Samtliga dagar har 21,5-22 grader i rummet (behagligt värme)men inställningen ändo måste ses om ,det går in tillägget vid -15 grader . Marma
@Raptor ! Klart att jag är glad över att valt ZubaDan,har kollat flerfaldigt utbudet,men vad jag är lite förvånad över att nästan uteslutande alla märke(jag kan ha fel ) fungerar som en"gör det själv" efter att den blev installerad. Så har man lite tur installatören proffsig , kunnig,men ändå får vi själv optimera vårt anäggning,de som fick en rörmåkare med mössan i handen,det är ej så glansig från alla märkesrepresentanter och ÅF. De som säljer får ordentlig med %för anläggningen + får de betallt ordentlig för jobbet+materialet,ändå har de inte vanan inne att fullfölja anläggningens Optimering.Du sejer att vid -17 C 11,2 kw ger ZubaDan ,jag tror jag hade 11,5KW med elbaronen och lägre temp.inne(19c). När jag har kollat ? kl 9 tiden skrev jag ej upp ,men returen var högre än vanligt,framledningstemp ? troligen jag har inte på panelen (hittade ej hittils) jag har ingen golvvärme .har eltillskått var inne 8h då.Annars jag har själv räknat ut att utav utbudet L-V på marknaden skulle ge oss det vi söker, hade möjlighet att välja Estia (14kw)och även CTC 15kw) men jag blev övertygad för mitt val,du blev själv utfrågad,jag ångrar mig inte.Men att få Optimera och vara nyfiken,göra saker bättre,hjälpa till om jag kan ,det är jag. Tackar för all hjälp jag får .mvhMarm
Klockren analys, är väl bara att erkänna att l/v är lite vild västern ännu. Ska jag vara riktigt ärlig har jag också lite delade känslor angående Mitsu med tanke på att min första setup höll 2 år och några månader och efter det får man själv köpa en till utedel. Inget garanti, inget ansvar av säljande läger dessutom alla intrimmningsproblem och mjukvaruproblem det fanns speciellt i början. Visst har jag fått en del support från min åf men huvudansvaret har jag nog fått ta själv så utan eget intresse och detta forum hade nog min anläggning fungerat ännu sämre. Nu börjar det kännas som att Mitsu fått till en färdig produkt, dessutom har man lärt sig en hel del under dessa 2,5 år men lite svårt att kräva att alla kunder som köper L/V ska spendera en stor tid på att trimma in sin produkt, jag tror inte den generella populationen har det intresset utan de tror att de köper en färdig produkt som ska producera vv och värme utan problem och utan att man egentligen ska behöva göra någonting, efter köpet ska bara vv och värme finnas. Citat från: marma skrivet 12 februari 2011, 15:12:15@Raptor ! Klart att jag är glad över att valt ZubaDan,har kollat flerfaldigt utbudet,men vad jag är lite förvånad över att nästan uteslutande alla märke(jag kan ha fel ) fungerar som en"gör det själv" efter att den blev installerad. Så har man lite tur installatören proffsig , kunnig,men ändå får vi själv optimera vårt anäggning,de som fick en rörmåkare med mössan i handen,det är ej så glansig från alla märkesrepresentanter och ÅF. De som säljer får ordentlig med %för anläggningen + får de betallt ordentlig för jobbet+materialet,ändå har de inte vanan inne att fullfölja anläggningens Optimering.Du sejer att vid -17 C 11,2 kw ger ZubaDan ,jag tror jag hade 11,5KW med elbaronen och lägre temp.inne(19c). När jag har kollat ? kl 9 tiden skrev jag ej upp ,men returen var högre än vanligt,framledningstemp ? troligen jag har inte på panelen (hittade ej hittils) jag har ingen golvvärme .har eltillskått var inne 8h då.Annars jag har själv räknat ut att utav utbudet L-V på marknaden skulle ge oss det vi söker, hade möjlighet att välja Estia (14kw)och även CTC 15kw) men jag blev övertygad för mitt val,du blev själv utfrågad,jag ångrar mig inte.Men att få Optimera och vara nyfiken,göra saker bättre,hjälpa till om jag kan ,det är jag. Tackar för all hjälp jag får .mvhMarm
Har sett när jag gjort uppföljningar hemma hos kunderna att dom verkar köra på Cirka V25 - H57.Testa det Marma,verkar vara en inställning som ofta träffar rätt.V25 för att få det lite varmare vid +grader,istället för att greja med pucklar..dom är man allergisk imot,nä en jämn och rak kurva är en bra kurva.Har märkt att gången på VP:n blir så ojämn med "pucklar",försök att köra med så rak och fin som möjligt.//Thommy Johansson