0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hej! Lyckades stänga av tillsk.värme1 det hände efter att jag ändrade kurvan, men även kompr 3 av.värmekurva ligger på 34,5 börvärme radiator 43,7Värme radiatorna är ljumma.Försökt starta kompr 3 ,men tydligen måste lämplig data ändras.Det är ej kallt, ej heller varmt inne 19 grader. Tappat upp badkaret och höjt vatten temp för 4 timmar,det gick bra.Kan hända att ljumma radiatorns förklaring ,prioritering av vv.Alla fall för 3,5 timmar gick åt 14kw./ABB panel/ Mösshålet bredvid slangen och isen har jag ej hunnit med.Jag återkommer senare. mvh Marma
@Raptor ! Nua uppgifter kl 20.00 . Kompressor 1,2,3 är på. Tillskått 1,2 av. Ute temp +0,5innegivare 21,9 Rummet 20C . vv55C Retur temp 40,7 förbrukning för 5 timmar 20kw.(6,2/h)innegiv ställd på 23C den ger oss 21C i rummet,i huset.giv.inverkan är ställd 0-9./tror jag)ABB säkrings panelen som har mätaren ej 100 % verkar som ,men cca. Resultatet verkar varaintressant ändå. Med elbaronen vid 0 grad använt 9 KW och hade 18 grader. Vid -10grader 11,5 kw och hade 17-18 grader . Vid -16 grader 13,5 kw och hade 17 grader fallande till 16efter flera dagar. det skulle vara intressant att veta hur mycket får vi ut vid +10 ,+0, -5,-10,-15, utan tillsats . Vi har tabeller om förbrukning med variationer pga omständigheter,menvad får vi ut i energi i kw ?Jag har gämnvarma radiatorer nu och den klima är bra nu.har en förbrukning 6,2kw /h hur mycket producerar Z16 ?Den får stabilisera sej som du sejer,hoppas på att hoppar ej in tillsatsvärmaren när till över -15Tack mvh Marma
Den verkar i allafall dra mindre och mindre. 84kWh är ganska mycket ändå men jag vet ju inte vad ni brukar ligga på med elpanna. Hur stort hus har du?Som referens kan jag säga att jag hade en förbrukning på 40kWh igår vid en utetemp på i snitt 0 grader och då duschade hela familjen. Huset är 210m2.För att få till grundinställningarna ordentligt så borde du slå av innegivaren och hitta rätt kurva först. Att givaren går in och påverkar framledningstempen så mycket som den verkar göra är onödigt. Edit: 40kWh inte 50kWh.