0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Årsmedeltemp för Göteborg är ca +7 grader så nog tycker jag att det är väldigt relevant att Nocria 14 klår fd 35:an med råge.Och jag tror att det är fler än jag som tycker detta. Min uppfattning är att klår den fd:an så mkt redan vid denna temp så lr den klå den desto mer vid minusgrader.
Citat från: Gamblern skrivet 11 januari 2011, 21:27:41Årsmedeltemp för Göteborg är ca +7 grader så nog tycker jag att det är väldigt relevant att Nocria 14 klår fd 35:an med råge.Och jag tror att det är fler än jag som tycker detta. Min uppfattning är att klår den fd:an så mkt redan vid denna temp så lr den klå den desto mer vid minusgrader. Hej Gamblern! Njae det har egentligen inte så stor betydelse alls vad pumparna ger vid +7 ºC i utetemp eftersom det finns ivf inga normala hus som kräver några 9,1 kw värme vid den utetempen, och knappast några 6 kw heller. Däremot så sätts pumparna på lite mer rejäla prov när det biter till och blir riktigt kallt, och det är då som agnarna sållas ifrån vetet kan man säga. Mvh Raffen.