0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grymt bra tips - tack!! Min pump står omgärdad av fast inredning. Kan man ändå se och komma åt kompressorn om man står lutad mot fronten? Baserat på din beskrivning är jag nästan övertygad om att det är dämparna till vår kompressor som behöver bytas ut. Vi får hoppas att Nibe tar saken seriöst. Ditt andra problem borde väl kunna fixas mjukvarumässigt. Har du senaste mjukvaran? Förvånar mig inte om vi har samma dilemma med tanke på hur mycket el pannan drar varje dygn. Vi snittar 50 KwH. Med ett elpris på 1.50 plus nätavgifter mm så är det inte billigt. Teknikern som justerade in vår ventilation verkar inte ha haft möjlighet att uppgradera vår pump.
Min F750 står på 65% fläkthastighet. Mitt kylskåp låter mer än min VP. (med dörren stängd till "pannrummet" såklart)Det är något knas med din pump, förmodligen samma som jhenrikj. Ring Nibe.
Citat från: filionen skrivet 27 januari 2011, 09:35:19Min F750 står på 65% fläkthastighet. Mitt kylskåp låter mer än min VP. (med dörren stängd till "pannrummet" såklart)Det är något knas med din pump, förmodligen samma som jhenrikj. Ring Nibe.Svårt det här med att beskriva hur högt något låter. Din beskrivning om att kylskåpet låter mer än värmepumpen med dörren stängd till "pannrummet" var en lite märklig jämförelse. Hur låter värmepumpen om man är inne i "pannrummet" och är ca 1 meter från pumpen då?Det som en person tycker låter högt kan en annan tycka vara mycket tyst. Jag kan dock tycka att våran nibe 750 låter för högt. Känns samtidigt lite svårt att få det fixat, men att byta fötter till kompressorn låter lovande. Synd bara att det verkar ta 5-6 timmar. Det tror jag inte nibe kommer att vara intresserad av att göra hos alla med nibe 750 som låter högt.