0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo utegivaren fungerar...Men det är just det som är problemet tror jag...den borde ju stänga av utedelen och gå över på enbart el...men istället larmar den och stannar...och sedan tar det tid innan den går över på eldrift...Men enligt servicekillen så ska det vara så, det var en bugg i programmet...Ingen annan som har det problemet ?Fungerar era som de ska ?
Citat från: Shy019 skrivet 23 december 2010, 18:04:29Jo utegivaren fungerar...Men det är just det som är problemet tror jag...den borde ju stänga av utedelen och gå över på enbart el...men istället larmar den och stannar...och sedan tar det tid innan den går över på eldrift...Men enligt servicekillen så ska det vara så, det var en bugg i programmet...Ingen annan som har det problemet ?Fungerar era som de ska ?Har för mej att purjo skrivit om nått liknande
Citat från: smurfen72 skrivet 23 december 2010, 18:55:08Citat från: Shy019 skrivet 23 december 2010, 18:04:29Jo utegivaren fungerar...Men det är just det som är problemet tror jag...den borde ju stänga av utedelen och gå över på enbart el...men istället larmar den och stannar...och sedan tar det tid innan den går över på eldrift...Men enligt servicekillen så ska det vara så, det var en bugg i programmet...Ingen annan som har det problemet ?Fungerar era som de ska ?Har för mej att purjo skrivit om nått liknande Nej, jag hade problem med att den stannade innan det blev -20. Det berodde på att hetgastempen blev för hög (pga för hög framledningstemp kombinerat med låg utetemp). Hetgasgivaren visade dock alldeles för lite, så det var svårt att lokalisera 'felet'...Nu har jag dock, efter en del trimmning av radiatorsystemet fått pumpen att gå till -20, sen stannade den precis som det är tänkt...
Har för mig att det gårt att ställa in restarten till mindre än en timme. Stäng av larmsummern. Varje kvittering "kostar" 1 timme till...när det är så här kallt (i 15-20 graders spannet) brukar jag ställa in "enbart tillskott, så slipper jag tjafset och kan gå och lägga mig
Jag fattar inte, den ska ju stoppa på låg utetemp vid -20 ºC eller?Funkar utegivaren?
Citat från: Carl N skrivet 23 december 2010, 15:09:32Jag fattar inte, den ska ju stoppa på låg utetemp vid -20 ºC eller?Funkar utegivaren?Kanske är det någon dum givarplacering. på min nibe sitter den under och nu är täckt med isolerande snö och is. Visade -4 ºC när jag hade -18 ute Så min stänger inte av sig när det går under -20
Den använder den 'vanliga' utegivaren, T2 för att avgöra om det är för kallt.
Citat från: purjo__ skrivet 29 december 2010, 14:09:29Den använder den 'vanliga' utegivaren, T2 för att avgöra om det är för kallt. Är du helt säker på det? Jag minns att jag funderade på om det var T2 eller T12 som ger stopp vid lägsta temp i en annan tråd. Jag bara undrar av nyfikenhet och tycker det är vettigt i de flesta fall. På min så finns det en separat givare för utestopp under skalet på värmepumpen, ej i insugsluften. T12 är den givare som motsvarar den idag. Jag har flyttat den till samma kapsling som utegivaren eftersom temperaturen ibland fluktuerar lite vid pumpen efter stoppet och får den att starta och stanna några gånger om givaren sitter vid marknivå.