0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
re: smurfen72Försökte med -100 för en vecka sedan och det blev då lite för kyligt (ca 20*) i salen (=vardagsrum) på nedre botten, det rum där inomhusgivaren sitter. Blåser in kall luft där från vår värmeåtervinnande ventilation (Ventex). Provade knappt ett dygn med denna inställning och det kan kanske vara värt med ett lite längre försök?aake
re: LaboldSe mitt inlägg ovan. Vid närmare eftertanke så skulle jag få plats med ytterligare en volymtank genom att plocka bort radiatorn (Termopanel 607) i det lilla källarutrymmet. Det räcker gott med ca 12*C i källaren och det blir det nog av spillvärme, ssk om jag får dit ytterligare en volymtank med tillhörande varma rör. Men det känns naturligtvis inte så roligt att vare sig skrota en ny radiator eller att behöva kosta på köp och installation av mer prylar.aake
Nu ser det väl bättre ut?Vackert vinterväder idag, vindstilla och -26*C. Under gårdagen stabilt -16*.Kört på -120 gradminuter sedan i förrgår och de senaste 24h loggat 13 starter och 15h gångtid. Fortfarande ingen tillsatsvärme. Jämn och stabil värme inomhus och jag kanske borde prova att ytterligare minska värdet på gradminuter (-150)?Vårt hus ligger i ett riktigt kallhål nere vid älven med DUT beräknat till -31*C.aake