0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
När sa jag att jag glatt stoppade in en pump nu då Jag tycker att det är upp till dig som konsument att bestämma hur jag ska dimensionera det hus i vilket du ska bo 30 år.Jag frågar folk när dem vill att spets ska gå in, personligen vill jag fulleffekt dimensionera överallt. Men då blir det dyrare och det är upp till kunden att bestämma det.Visst kan vi ansluta en flytande VP ( ngt annat sätts inte in) med din vedpanna som spets. Inga problem med det. Och det är inte svårt att få det att bli helautomatiskt, med styrning via internet, loggning på alla värden du vill samt COP i realtid och förbrukning likaså. Du behöver bara elda upp tanken, så sköts resten automatiskt.Det kostar en slant bara, och det vill inte folk betala, utan dem väljer ett billigare alternativ som kanske inte fungerar riktigt lika bra.Är det då kundens fel eller installatörens. Du tycker att det är installatörens, för han borde få allt att fungera fast han inte får betalt för det,eller?
Om vi leker med tanken att du ska köpa en vp av mig toppis ( vi vet att det aldrig händer)Ska jag bestämma hur du ska ha det då? Vi kommer ju fram till en lösning genom att resonera om olika sätt att tackla problemen. Du måste ju bestämma hur stor VP du vill ha, det kan ju inte jag göra.Du säger att du vill ha en billigare lösning, ja då visar jag dig en sådan och förklarar för och nackdelar. Jag kör ju inte tekniska detaljer på det sätt som jag kan göra med dig,eftersom du är i branschen.Gillar du inte det sättet?
Om du frågar saker som, vad har jag för rörsystem, hur mkt effekt krävs vid dut, när tycker du att spets ska gå in. etc etc. Då borde din installatör kunna svara på detta redan vid det första besöket i ditt hus.