0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
mätare för avgiven energi i en villa är ovanlig . Har bara en från mina egna installationer att referera till. . men på fastighets sidan är det betydligt vanligare . Tittar man i webb shoppen på forumet är inte en flödesmätande energie mätare speciellt dyr .för dom som är riktigt intresserade är det en bra investering från Hobbykontot Men med en separat el mätare till sin värme anläggning får man i alla fall en kostnad per m2 . Vilket är vettigt i flera aspekter . Installtören kan påvisa vad som faktiskt går åt för att värma huset och vad som är hushållsel/motorvärmare/utomhusbelysningar/infravärmare med mera . och kunden vet vad han lägger sin energi någonstans cocacola
Ja Lasse T. Hur tror du man gör vid reklamations arbeten när man vid injustering av värmepump konstaterara att grejerna inte lämnar det den ska .flöden * kj * delta / elförbrukning = cop .. Visst det finns dom tillverkare som ylat att jag ska betala hotell resor + arbete för dom men det är oki . för när dom själva kommer får dom stå där med mössan i handen ,cocacola
Nej inte vad jag kan tolka i all fall . Ett värdelöst verktyg . Visst är det det. Men för den som är intresserad köper såna grejer, loggers, flödesmätare elmätare med mera . ja sånt som finns i din webb butik t,e,xcocacola