0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej AndersJag tänker inte rekommendera något märke men kan väl säga att Stiebel Eltron har gott rykte men är dyrare än de andra. På exempelvis www.rinkabyror.se kan du se vad en CTC anläggning kan tänkas kosta. På Har hittat en sida med värmepumpar o dyl med skapliga priserwww.varmepump.bizwww.stiebel-eltron.se/upload/docs/document_220.pdfhittar du Stiebels egen prislista. Observera att priserna där anges exklusive moms.Lycka till.
För 1 år sedan var det följande priser som gällde i Blekinge för CTC med komplett installation och inkl.moms:* CTC EcoAir 5,9 + EcoEl: 75000 (inkl.demontering av frånluftsvärmepump)* CTC EcoAir 7,9 + EcoEl: 82000 (inkl. demontering av oljepanna och oljetank)När jag läst forumet känns det som priserna gått upp en del.
Vart i Blekinge var det? Bor själv i Karlskrona.De priser jag fått på EcoAir+Eco El, inklusiver demontering av tank ligger på c:a 100000. Pris på endast EcoAir+ EcoLogic som dockas mot befintlig panna c:a 65-70000.Har priserna stigit så pass mycket på ett år eller är jag lurad