0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mitt råd är som jag skrev tidigare i en tråd. Börja isolera er bostad byt till 3 glas fönster minska energiförbrukningen ej endast elförbrukning minskning som värme pumpar gör. Tänk energisnålt.... :,v(Spar på de små effekterna i hushållsförbrukningen. (det gör verkan absolut) då vinner ni mycke energi och el.Minska standby apparater. Monterá in interligenta kontrollsystem ( datorövervakning i bostaden) som sparar energi.Minska temp inne till max 20-21 aldrig högre rumstemp. Vi mår bara bättre i svalare rum, spec då vi sover.
Motsatsen till kärnkraftens fission är fusion, där energi frigörs när ...Det finns idéer om framtida hybridreaktorer med både fusion och fission. ...Dagens Kärnkraft bygger på fission, en kedjereaktion som fortsätter av sig själv om inget stoppar den. Kärnorna av ett tungt grundämne – uran – slås sönder till mindre delar. Kärnreaktionen alstrar värme som omvandlas till el i kärnkraftverket.
Det är mycker rönbär.. Blir det en varja vinter ?? usch
Först av allt vill jag säga att jag inte har någon koppling till någon energiproducent, jag jobbar dock inom energibranschen framförallt med energieffektiviseringar i konsumtionsled.