0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så.. Hur många kw ger den då vid -15?
Ja, nu är ju så vitt jag vet inte heller FG Nordic tillverkaren av denna pump, var dom har fått diagrammet ifrån vet vi inte heller.Är inte det finska testet oberoende?Men svaret på kapaciteten är ju som sagt ganska enkel, under förutsättning att fläkten är frisk och filtren rena./ Lyckan
Man kan nog aldrig blint lita på ett datablad som tagits fram av tillverkarna, speciellt inte av mindre tillverkare.Skulle Fujitsu centralt gå ut med felaktiga uppgifter vore det ett riktigt scoop.Sånt skall bara inte kunna hända, och har det hänt bör det komma fram.
Ja, ge mej adressen.MVH/Gano
Citat från: Rickard skrivet 16 december 2010, 22:44:20Man kan nog aldrig blint lita på ett datablad som tagits fram av tillverkarna, speciellt inte av mindre tillverkare.Skulle Fujitsu centralt gå ut med felaktiga uppgifter vore det ett riktigt scoop.Sånt skall bara inte kunna hända, och har det hänt bör det komma fram.Mindre tillverkare? Var du ironisk nu? Skulle Fujitsu vara en mindre tillverkare?Tror inte företagspolicyn på ett av världens största företag är att lura kunder med felaktiga uppgifter.De borde haft tid att rätta till det sen 2006 då dokumentet skrevs om nu något varit fel.
Citat från: thpagu skrivet 16 december 2010, 23:12:14Citat från: Rickard skrivet 16 december 2010, 22:44:20Man kan nog aldrig blint lita på ett datablad som tagits fram av tillverkarna, speciellt inte av mindre tillverkare.Skulle Fujitsu centralt gå ut med felaktiga uppgifter vore det ett riktigt scoop.Sånt skall bara inte kunna hända, och har det hänt bör det komma fram.Mindre tillverkare? Var du ironisk nu? Skulle Fujitsu vara en mindre tillverkare?Tror inte företagspolicyn på ett av världens största företag är att lura kunder med felaktiga uppgifter.De borde haft tid att rätta till det sen 2006 då dokumentet skrevs om nu något varit fel. Med mindre tillverkare menar jag naturligvis värmepumparna du köper på blocket och som går under namnet "Heatmaster 2000" och där databladet lovar guld och gröna skogar.Om Fujitsu skulle förfalskat ett datablad skulle det vara ett scoop, INTE om Heatmaster 2000 gjort det. (påhittat namn, ni behöver inte googla)Det är inte jag som är ironisk, det är du som tror jag är ironisk trots att jag är blodigt allvarlig.Jag är aldrig ironisk utan att sätta ut en smiley.
Jag misstänker att det finns de som kan mer om värmepumpar än mig som räknat på vad en luftvärmepump i nocrians storlek rent teoretiskt klarar av att leverera vid olika temperaturer, och som inte får det att stämma, och om så är fallet så är det mycket som talar för att det skulle kunna ligga en hund begraven.Jag har ingen anning, men om så vore så vore det ett scoop.
Vad är nominell effekt?Som jag ser det sätter tillverkarna nominell effekt till ett värde som passar deras agenda, det finns inget som specificerar exakt vad nominell effekt är, och alltså kan man inte använda det värdet för att jämföra.Vad menar du med konspirationsteorier hela tiden?Det du kallar konspirationsteorier kallar jag en sund skepsis, och är förmodligen en av anledningarna till forumets framgångar, alltså att vi ifrågasätter tillverkarnas uppgifter, och försöker bena ut vad som är teoretiskt möjligt att ostadkomma, och vad erfarenheterna visar verkligen levereras.Många ägare intygar att Nocrian har bra effekt, så jag ifrågasätter inte produkten som sådan, fråga är bara om det ens är teoretiskt möjligt att en kompressor som bara förbrukar en viss effekt vid en viss utetemp verkligen kan ge en så hög uteffekt som påstås, ens i teorin.
Vad är nominell effekt?Som jag ser det sätter tillverkarna nominell effekt till ett värde som passar deras agenda, det finns inget som specificerar exakt vad nominell effekt är, och alltså kan man inte använda det värdet för att jämföra.