0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu verkar det hända saker på tråden!Frågor till Andy_hstad:Hur använder du din flvp? Har du element? I så fall har du värme på dem eller värmer du med l/l pumpen och förvärmd till luft?? Du verkar ha fina siffror i förbrukning.Är ni många i hushållet?Hoppas du har lust och ork att svara eftersom dina erfarenheter är så värdefulla för oss som har funderingar att byta till det upp lägget du har. /Unghanse
Ska bli spännande och se hur det fungerar för dig Danred. Hoppas du får tag i en rörpulare inom kort. Hur ska du göra med till luften? Som jag förstår så har du inga tilluftskanaler. Ska du dra spiro till alla rum eller har du tänkt blåsa ut det på ett ställe? Jag har inte funderat i dina banor med att försöka kombinera en FLVP med en växlare. Jag tror att min FTX klarar cirka en månad på våren och en månad på hösten jämfört med när mina grannar och kompisar slår av/slår på värmen. Verkningsgraden är på 70 % enligt broschyren som är 20 år gammal... Dagens maskiner är säker mycket bättre./Unghanse