0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vad menar du? Enligt min uppfattning innebär en factory reset att samtliga värden för samtliga parametrar sätts till det som dom var när produkten levereras. Eftersom du hade sådana problem var tanken att börja om från början....
Du blev i alla fall varnad.
Tack för tipset, men det blev inte som du tänkt dig
CiteraTack för tipset, men det blev inte som du tänkt digOh shit, vad är det för en factory reset som inte återställer till korrekta fabriksvärden. Någon som kollat med CZ om detta verkligen skall vara på det sättet?Kim: jag tycker det är väldigt konstigt att du får så låg förångartemperatur. Ju mer luft du blåser in, desto mindre borde den sjunka (alltså, när jag höjer fläkten så minskar min förångartemperatur). Fick du lägre förångartemperatur när du sänkte fläkthastigheten eller låg den kvar på samma värde som tidigare?Antingen har du en väldigt effektiv kompressor (jag har aldrig kommit ner lägre än till minus 18) men det kan ju också vara så att det är fel någonstans eftersom du säger att din framledning inte vill öka. Kompressorn kämpar men får inte ut värmen i systemet...vet inte vad det kan varamvhPS taskigt med julklapparna...sorry
Ring Gunnar på Comfortzone och säg att du har re-sättat pumpen så kan han säkert säga vilken parameter du behöver ändra på.Men jag tror det är någon av dessa värden:Switchmode Inverter eller Switchmode P-evap kommer inte ihåg vilken det var.Den går tillbaka till 0 efter en reset beroende på när och hur pumpen är byggd.Dessa värden kommer du åt när du trycker på båda knapparna längst till höger.Ändra värdet till 1 på någon av dessa: Switchmode Inverter, Switchmode P-filter, Switchmode P-evap. Alla dessa skall vara på läge 1.Switchmode hotgas, Switchmode overtemp och Switchmode valve skall vara 0.Kolla vad dessa värden står på och ändra ifall du behöver, kommer som sagt inte ihåg vilket av värdena det är som ändrar sig vid en resett.
Switchmode Inverter eller Switchmode P-evap kommer inte ihåg vilken det var.Den går tillbaka till 0 efter en reset beroende på när och hur pumpen är byggd.Dessa värden kommer du åt när du trycker på båda knapparna längst till höger.Ändra värdet till 1 på någon av dessa: Switchmode Inverter, Switchmode P-filter, Switchmode P-evap. Alla dessa skall vara på läge 1.Switchmode hotgas, Switchmode overtemp och Switchmode valve skall vara 0.Kolla vad dessa värden står på och ändra ifall du behöver, kommer som sagt inte ihåg vilket av värdena det är som ändrar sig vid en resett.
Det finns inte många värmepumpar som fixar högre framledning än 65 ºC.Jag misstänker att detta är svagheten i CZ:s reglering, den styr kompressorn helt efter innetemp och framledningstemp blir vad den blir.Vid snabba temperaturfall ute så kan då denna VP tillfälligt vilja skicka fram varmare vatten och då stoppar kompressorn.Så det är helt riktigt att begränsa framledningstemp.Det andra problemet är att CP inte är frekvensstyrd, den borde vara det så den kan kräma på mer då kompressorns effekt går upp.Kim75: Kolla upp radiatorerna om det finns nån grundstrypning på dem, antingen på ventilen under termostaten eller på returventilen.Antagligen är det dåliga flödet på värmebäraren som gör att din VP inte kan ge max.