0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
JKE är en fjolårsmodell.Panasonics nya LKE har fått strålande testresultat, så de gamla är nog svårsålda nu, därav det låga priset.
Den här gången ska jag även montera en takfläkt i trapphuset för att hjälpa till att dra upp värmen från källaren.
Citat från: sakinna skrivet 10 november 2010, 09:56:17Den här gången ska jag även montera en takfläkt i trapphuset för att hjälpa till att dra upp värmen från källaren. Hej Sakinna! Ja jag kanske ev kan bespara dig investeringen i den här takfläkten genom att härmed informera dig om att man kan faktiskt inte dra upp någon värme med en takfläkt, däremot så går det alldeles utmärkt att istället trycka ned värme från t.ex bostadsvåningen och ned till en källare via ett trapphus med en takfläkt. Jag har själv provat detta noggrant så jag vet rätt väl åt vilket håll man kan flytta värme med en takfläkt. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 10 november 2010, 12:36:29Citat från: sakinna skrivet 10 november 2010, 09:56:17Den här gången ska jag även montera en takfläkt i trapphuset för att hjälpa till att dra upp värmen från källaren. Hej Sakinna! Ja jag kanske ev kan bespara dig investeringen i den här takfläkten genom att härmed informera dig om att man kan faktiskt inte dra upp någon värme med en takfläkt, däremot så går det alldeles utmärkt att istället trycka ned värme från t.ex bostadsvåningen och ned till en källare via ett trapphus med en takfläkt. Jag har själv provat detta noggrant så jag vet rätt väl åt vilket håll man kan flytta värme med en takfläkt. Mvh Raffen. Utveckla detta lite...