0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vårt 1.5 plansvilla från -71, tror isolering i plattan är 5cm om ens det, ser när man slår på golvvärmen i badrummet så tar det många timmar innan det ens blir lite ljumt, sen direkt man slår av värmen så blir det iskallt..
Låter ju bra, men googlade och läste att "de" rekomnderade minst 250mm i grunden vid golvvärme, måste göra skillnad med 200mm eller 300mm, därför tog vi 400mm ThumbsupVår hustillverkare räknade 800kwh skillnad med mr isolering i grunden, sen om värmepumpen värmer så kankske det klarar dessa 800kwh med 250-400kwh/år, men vi kände att bygger man nytt och det kostade några tusenlappar extra, sen har jag inte hört nån som extraisolerat grunden..
Undra hur tjock isolering jag har under min källargolvvärme från -71
Jag tror du har 0 mm isolering under huset, men du kanske har räjält med grus som dränerar bra
200mm extra kostade 14000:- inkl jobb..
Citat från: Apan skrivet 09 november 2010, 10:48:21Vi la till från 200mm till 400mm, tycker det var snålt med 200mm, de rekomenderar minst 250mm vid golvvärme../A.Vad är det du isolerar med?
Vi la till från 200mm till 400mm, tycker det var snålt med 200mm, de rekomenderar minst 250mm vid golvvärme../A.
Erkänn att du trodde.....
Citat från: Jawen skrivet 11 november 2010, 23:29:30Erkänn att du trodde..... Jappz!! Erkänner!! Samt grisen som slaktades förra julen och att jag parkerade mc'n på moppeparkering. Men resten är förtal! De gånger kriminalarna, fogden samt socialen varit här är bara för jag kokar så gott kaffe! Så allt annat snack är bara förtal!Då det gäller apan kan man aldrig veta. Dessutom skulle det bli ännu varmare med styrolit i stället för friggo. Dessutom finns det superhård å garanterat svindyr styrolit som man lägger under landningsbanorna på flygfält. Skulle vara tryggt med det om man tappar en hammare i golvet. Dessutom om man tar till ännu mera styrolit så flyter hela huset om syndafloden skulle komma! TÄNK PÅ DE'NI!!Bara en sådan sak är värt en massa pengar! Då vill alla bli kompis med apan!