0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I vilken Bransch jobbar du hokan det känns som jag ska skola om mig och ja du verkar ju få tillräckligt över själv är inte TB större än Hutlösa 6% så den svindyra rörmockare som jag är får väll lägga ner verksamheten då alla är vi som håller på tydligen är ockrare Nej Grabbar sätt er in i Bransch inriktad företags ekonomi och vad vi har för omkostnader för att driva runt cirkusen .. och skulle det va så att ni finner den så lönsam som ni tror den är Köp en VVS firma och driv den så får ni se vad som blir över .cocacola
Skulle man vilja vara i "hantverksbranschen" så är det ju bara att anställa några gubbar, fixa lite jobb, hålla ett öga på gubbarna och bryta sig ur fattigdommen. Alla på firman kan ju inte "skruva" så det behöver inte bli så fysiskt ansträngande.
Det är kanske så att fler och fler av kunderna är själva företagare och kan räkna själv 150 kr/tim x 2000 tim/år * 1.5 = 450.000Lägg på 150.000 i kostnader för bil/tel mm och du får 600.000550*0,8 = 440kr/tim efter momsBreak even vid 1365 timmar/årEller 34 timmar i veckan under 40 veckor.Min slutsats är att får jag någon som debiterar mig 440 + moms kommer hans största incitament vara att få debitera många timmar på mig och tjäna pengar på materialet. Jag anlitar hellre ett snabbt proffs som bara debiterar sin tid men för 6-800 kr/tim och ser den som dyrbar än en klant som bara försöker få tiden att gå men till halva timpriset. Och inte skaver några tusenlappar extra på prylarna.